Gå til innhold

Trenger hjelp med Itunes!

hean

Anbefalte innlegg

Er nybegynner på Itunes og har en del problemer her, hvis det er som jeg tror er ikke dette mye brukervennlig.

Det jeg trenger hjelp med er organisering av musikk.

Har en del komplette album som er rippet direkte fra CD som er organisert i mapper. 1 mappe for hver artis og undermapper for album til artisten.

La mappen med alle CD-ene inn samtidig men alle sangene ble registrert som ett enkelt ukjent album.

Deretter slettet jeg alt igjen og prøvde med flere enkeltalbum men ingen ble kjent igjen, finner heller ikke ut hvordan jeg skriver inn albumnavn og legger inn bilde manuelt.

Kan ikke si jeg skjønner mye av dette.

Er det noen som kan hjelpe eventuelt nevne andre programmer som kan erstatte Itunes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja , jeg tenkte vi mac... rart du er sikker på at alle lydfilene dine inneholder den informasjonen itunes trenger for å sortere? Jeg har aldri hatt noe problem med dette så lenge lydfilene mine ikke har hatt navn som spor 1 og 2 osv...

Alle sangene jeg ripper selv har fullt navn med albumnavn på mappen. Jeg bruker PC MYE og må si meg å være en habil PC-bruker, likevel ser jeg på ITunes som utrolig lite brukervennlig. De som lager ITunes går ut fra at ITunes er perfekt og ufeilbar.

Skal legge inn CD-ene mnuelt istede og vil rippe med ITunes, deretter henter den automatisk navn på sangene som så klart er feil. Men er det mulig å rette på, ikke som jeg har funnet, har lokalisert ITunes mappen på harddisken men det må gå an å rette på navn uten å måtte gå på selve filen.

Ikke er det mulig å hente ut sangene fra IPhonen heller, dette er sykt dårlig.

Seriøst, finnes det ikke andre program 3. parts program som kan erstatte ITunes?

Lenke til kommentar

Prøv: marker alle sangene du vil ha navn på, i menyen øverst -> Avansert -> Hent navn på CD-spor.

Da tror jeg albumnavn også kommer. Men hvordan du legger til album bilde manuelt vet jeg ikke.

Endret av AndrusMaximus
Lenke til kommentar
Prøv: marker alle sangene du vil ha navn på, i menyen øverst -> Avansert -> Hent navn på CD-spor.

Har gjort det 1000 ganger minst men når ITunes har bestemt navn kan det ikke overtales, nå er til og med sangrekkefølgen på albumet i rot.

Mediamonkey.

Takker alle sammen for svar til nå.

Mediamonkey skal nå prøves....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...