Memphis88 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Hei Har trådløst nett, og det fungerer helt fint...helt til jeg skal kryptere det. Når jeg setter på WEP-kryptering får jeg bare "Tilkoblet med begrenset tilgang". Ja, har såklart samme passord på routeren og PC'n. Så fort jeg tar vekk WEP-krypteringen, så fungerer det helt fint igjen. Forklaring? Kan sette det opp: Går inn på wireless settings - encryption: For både 40/64 bit kryptering og 128 bit kryptering har jeg disse valgene: Manual Hex String 3com encryption string ASCII Passphrase Har bare valgt 3com encryption string og passphrase, siden det er det eneste aktuelle. På vista, er det ikke Ingen godkjenning - WEP og så bare å skrive inn passphrase der? Får uansett bare tilkoblet med begrenset tilgang... For de av dere som har tenkt å skrive "Kjøp ny router" eller "3com suger", så berre drit i det:) Endret 11. oktober 2008 av Memphis88 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Bruk manuell hexstreng på begge. Eks: 12345678901234567890fedcba for 128bit. Problemet er trolig at generatorene ikke lager lik hexkode. Forøvrig er det enklere å sette opp WPA i tillegg til at den er mye mye sikrere. Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Takker, nå fungerer det Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Hva er forresten forskjellen på AES og TKIP når jeg velger WPA som sikkerhetstype i windows vista? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 AES er sterkere kryptering enn TKIP. Det er forøvrig i routeren du bestemmer hvilken kryptering som skal benyttes. Du skal bare kopiere det du har i routeren når du stiller inn på PC. Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Ja, vet at jeg bare skal kopiere, men siden jeg ikke kan velge AES eller TKIP på routeren, bare i windows, så var jeg litt nysgjerrig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå