Zarthos Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Er på utkikk etter ett nytt hovedkort, men er litt utdatert på den fronten så jeg trenger anbefalinger til ett stabilt & godt hovedkort med disse kriteriene: -Overklokker veldig godt på luft. (Dette er viktig!) -Har 8 sata porter -Kjører 8GB ram uten komplikasjoner -Kompatibel med store kjølere som feks True 120 extreme -Mange usb porter på I/O shieldet -God plass mellom Pci-e og pci portene (Vil kjøre 4870x2 & Xonar D2) -Fornufting plassering av sata portene, gjerne liggende på siden av hovedkortet. Jeg har tidligere hatt dårlig erfaring med blant annet GA-P35-DS3R, muligens P5Q serien og andre kort pga dårlig plassering av sata porter hvor skjermkortet blir liggende altfor tett inntil, eller hvor jeg blitt nødt til dra kablene på tvers over eller irundt kortene, noe som bare er tragisk. Chipset er vel egentlig hipp som happ, kjekt med 16x crossfire støtte, men det er ikke en nødvendighet. Hva mener dere er det beste hovedkortet for meg? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Om overklokking er viktig så er det visst kun Biostar sitt I45 fra Netshop som står på planen. Men tror ikke det oppfyller SATA kravet ditt, så vidt jeg vet er det bare ASUS som har dette og her er det litt komplikasjoner med RAID og andre drev som automatisk kobles inn om du vil ha det eller ei. 6 SATA porter er standard siden dette er maks støtte fra Intel. Lenke til kommentar
Zarthos Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei og takk for svar. Biostar sitt så ikke så dumt ut, men blir nok litt problematisk siden jeg har en-del sata enheter å koble til... men men kan vel altids kjøre på med ett kontroller kort utenom. Raid bryr jeg meg fint lite om, men kom gjerne med flere forslag. Kjekt å ha flere alternativer å velge imellom. Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Asus P5E64 WS EVOLUTION X48 (ddr3) masse PCI Express 2.0 sloter. 2 stykker så kjører 16x http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=188392 Asus Rampage Extreme, X48 er vel beste OC korte med x48 per i dag. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=196683 Men Biostar bra kort om ikke skall kjøre crossfire og oc veldig bra. Og p45 kort er velig billig forskjell til x48 kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå