Gå til innhold

Varm, men stille laptop

Anbefalte innlegg

Hallo.

Eg har eit problem med min laptop. Det som er problemet av spesielt under speling blir CPUene veldig varme, kan komme opp i 70c, til vanleg ligger dei på 30-40c. Det største problemet eg bekymrer meg for er at vifta på pc'en ikkje går når den kjører spel. Men når eg opner "min datamaskin" så bråker den veldig i nokre sekunder så gir den seg. PS: Det er berre når eg starter den med ein gong.

Eg har prøvd eit program som heiter Speed Fan, men den fant ingen vifter.

Eg har heller ikkje hatt nokre problem med at dataen slår seg av, men berre nokre kræsj til skrivebordet i nokre spel.

Håpar at det er nokon som kan hjelpa meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo.

Eg har eit problem med min laptop. Det som er problemet av spesielt under speling blir CPUene veldig varme, kan komme opp i 70c, til vanleg ligger dei på 30-40c. Det største problemet eg bekymrer meg for er at vifta på pc'en ikkje går når den kjører spel. Men når eg opner "min datamaskin" så bråker den veldig i nokre sekunder så gir den seg. PS: Det er berre når eg starter den med ein gong.

Eg har prøvd eit program som heiter Speed Fan, men den fant ingen vifter.

Eg har heller ikkje hatt nokre problem med at dataen slår seg av, men berre nokre kræsj til skrivebordet i nokre spel.

Håpar at det er nokon som kan hjelpa meg.

Merke laptop, hva slags skjermkort, hvilken prosessor, hvilken harddisk.....?

Lenke til kommentar

Ser ikke den der, du sitter ikke akkurat med prosessorkjernen i fanget. Poenget er at mobile prosessorer er laget for å tåle høy temp, mao det er neppe unaturlig at den runder 70 grader i spill, men avhenenger da litt av hvilken prosessor det er snakk om. At det er varmt er en annen sak.

Sikker på at det er viften og ikke harddisken som bråker når du åpner min datamaskin?

Min P8400 ligger da på ca 55 grader i en Lenovo T400 under load. Har ennå ikke hørt viften bortsett fra om jeg legger øret til utblåsingen, men det er da ganske uvesentlig. Poenget er bare at det er variasjon.

Poenget mitt var at det virker ikke som det egentlig er noe problem.

Men kan kanskje hjelpe å legge inn OS på nytt eller oppdatere bios.

Lenke til kommentar

Tipper du har den nye hp dv5 serien,oppdater bios,trykk f10 bla bortover i bios,så finner du et valg fan always on,trykk yes hvis den står på no,da vil vifte gå hele tiden og pc`en blir nok litt kjøligere.

Hvis den står på fan always on:NO da vil ikke vifte gå rundt før den når viss temp og da bråker den rimelig mye for å kjøle ned cpu for å så slå seg av igjen.

Lenke til kommentar
Tipper du har den nye hp dv5 serien,oppdater bios,trykk f10 bla bortover i bios,så finner du et valg fan always on,trykk yes hvis den står på no,da vil vifte gå hele tiden og pc`en blir nok litt kjøligere.

Hvis den står på fan always on:NO da vil ikke vifte gå rundt før den når viss temp og da bråker den rimelig mye for å kjøle ned cpu for å så slå seg av igjen.

Eg har Hp dv5 serien. Skal sjekka om det virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...