Porky Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Har winxp installert på 2 disker i raid 0. En del ting virker ikke som de skal og har da tenkt å ta en repair eller formatere c partisjon. Det jeg lurer på er om jeg må installere drivere til raid igjen før jeg tar en repair? skal prøve å ikke miste noe data. Noen tips? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 dersom du ikke er for brydd av å gjøre en fullstendig reinstallasjon så gjør det. Da må du installere raid-driveren på nytt. et tips er å installer OSet + alle drivere for så å ghoste med Norton Ghost, da får du et image av c: disken og neste gang du må reinstallere(og det blir det sikkert) så tar det deg ca. 5 min. krever at du har en FAT32 partisjon som du kan hive imaget på da Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Bare formater du. Det er bare c: som blir sletta, aldri lagre noe viktig på c: lag heller flere partisjoner. er det hardwareraid så skal ikke det våre noe problem da raidet er satt opp i biosen på raidkontrolleren men du må legge inn driveren i begynnelsen av installasjonen (trykk f6 rett etter booten fra xp cden). Jeg har kjørt raid0 i et år nå (2x80Gb) og ospartisjonen min er kun 10Gb, jeg formaterer en gang i måneden ca på grunn av mye eksprimentering i forbindelse med skolearbeid, jeg tar mcp på xp og a+, har aldri mista noe annet enn c: og mailen og mine dokumenter ligger på en annen partisjon så de tapes ikke med formatering av c: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå