Gå til innhold

Reinstallere winxp med raid0

Anbefalte innlegg

Har winxp installert på 2 disker i raid 0. En del ting virker ikke som de skal og har da tenkt å ta en repair eller formatere c partisjon.

Det jeg lurer på er om jeg må installere drivere til raid igjen før jeg tar en repair? skal prøve å ikke miste noe data.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dersom du ikke er for brydd av å gjøre en fullstendig reinstallasjon så gjør det. Da må du installere raid-driveren på nytt.

et tips er å installer OSet + alle drivere for så å ghoste med Norton Ghost, da får du et image av c: disken og neste gang du må reinstallere(og det blir det sikkert) så tar det deg ca. 5 min.

krever at du har en FAT32 partisjon som du kan hive imaget på da

Lenke til kommentar

Bare formater du. Det er bare c: som blir sletta, aldri lagre noe viktig på c: lag heller flere partisjoner. er det hardwareraid så skal ikke det våre noe problem da raidet er satt opp i biosen på raidkontrolleren men du må legge inn driveren i begynnelsen av installasjonen (trykk f6 rett etter booten fra xp cden).

Jeg har kjørt raid0 i et år nå (2x80Gb) og ospartisjonen min er kun 10Gb, jeg formaterer en gang i måneden ca på grunn av mye eksprimentering i forbindelse med skolearbeid, jeg tar mcp på xp og a+, har aldri mista noe annet enn c: og mailen og mine dokumenter ligger på en annen partisjon så de tapes ikke med formatering av c:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...