Arve28 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Fotovideo i Møllergata har messetilbud fra i går til i morgen. De har Canon printer IP4600 til 595kr. Det står at det er pallesalg. Når jeg kommer på messedag nr 2 kl 10 så er dette tomt. De vil ikke gi meg samme tilbudet når de får den inn igjen. Vet at om Elkjøp anonserer så er de pliktig til å ha varen i 3 dager eller gi samme pris når de får varen inn igjen. Stemmer ikke dette? Lenke til kommentar
Linken Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Er vel ofte førstemann til mølla prinsippet som gjelder, dessverre. Hvordan dette praktiseres er nok helt og holdent opp til hver enkelt butikk. Men synes det er litt klønete å gå tom etter første dagen. Ofte mange "lokketilbud". Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Fotovideo i Møllergata har messetilbud fra i går til i morgen.De har Canon printer IP4600 til 595kr. Det står at det er pallesalg. Når jeg kommer på messedag nr 2 kl 10 så er dette tomt. De vil ikke gi meg samme tilbudet når de får den inn igjen. Vet at om Elkjøp anonserer så er de pliktig til å ha varen i 3 dager eller gi samme pris når de får varen inn igjen. Stemmer ikke dette? Elkjøps garanti er selvpålagt og ikke noe lovkrav. Du har desverre ikke særlig mye du kan kreve. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Sent svar, men ville bare si min mening også Ser man det fra en forhandlers side, så sier det seg selv at det ville vært en risikosport å gi et knakende godt spesialtilbud om de var lovpålagt å kunne tilby tilbudet i perioden som er oppgitt i annonsen, uavhengig av etterspørsel. Ofte er slike spesialtilbud under innkjøpspris i samarbeid med distributør om et spesifikt antall enheter. Om de selger mye mer enn dette, og må gi samme tilbudet på enheter de senere må kjøpe til en dyrere pris, så blir det rent tap. Mange forhandlere ville vært veldig forsiktige med å gi slike tilbud om lover og regler gjorde det mulig å faktisk tape mye penger på det. Tror derfor du bare må bite det i deg, og være fornøyd med at lovgivningen i dag gir butikkene mulighet til å komme med slike tilbud i det hele tatt. Elkjøp har såkalt annonsegaranti, men den er selvpålagt som Hefla sier. Merk også at de på enkelte produkter skriver at annonsegarantien ikke gjelder på akkurat det produktet. Da er det tilbud som er så gode at man risikerer å tape mye penger på det om etterspørselen blir mye større enn ventet. Så som Linken sier... det er førstemann til mølla som gjelder... som så mange andre steder i samfunnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå