hasund Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Det er vel ikke noe problem å sende inn en returpakke som brev i stedet for pakke, dersom det ikke står noe om dette på webshopens side? Det er jo mye billigere dersom man sender en pakke som veier lite nok til å gå som brev. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 send mail først, brev blir knukket og most i maskiner tror jeg, og erstatningen hvis dette skjer er ingen tror jeg Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 har selv gjort det uten komplikasjoner. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg sender saker NESTEN bare i brev.... har sendt som pakke to ganger. 1. databutikken.com retur, den MÅ sendes som pakke ifølge databutikken 2. Pakka veide 1,5kg var større enn to poser, når jeg sa: "skal sende den som brev..." lo dama og belasta meg 149kr! Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 En pakke blir automatisk forsikret. Du kan spore den, slik at du vet/kan bevise at den er sendt/mottatt. Er verdt noen extra kroner å få ting skikkelig gjort Lenke til kommentar
hasund Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Jo et poeng det med forsikring, men det er pakket godt inn da. Har jobbet på pakkepost selv, tror ikke de behandler posten så mye verre på brevavdelingen... Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jo et poeng det med forsikring, men det er pakket godt inn da. Har jobbet på pakkepost selv, tror ikke de behandler posten så mye verre på brevavdelingen... åjoda. jobber selv i omdeling, og der flyr brev og klump (store brev) frem og tilbake pga feilsortering fra grovsorteringen. å hive på brev/klump er jo tidsbesparende.. slipper jo å gå til nabo-reolen :wink: Lenke til kommentar
hasund Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Jo et poeng det med forsikring, men det er pakket godt inn da. Har jobbet på pakkepost selv, tror ikke de behandler posten så mye verre på brevavdelingen... åjoda. jobber selv i omdeling, og der flyr brev og klump (store brev) frem og tilbake pga feilsortering fra grovsorteringen. å hive på brev/klump er jo tidsbesparende.. slipper jo å gå til nabo-reolen :wink: Ja, men jeg sa ikke at dere behandler pakkene bra, bare at det ikke nødvendigvis er så mye verre enn på pakkeavdelingen. Pakkene sendes enten løst i beholdere eller i containere (bur), og uansett blir det trøkker. Hos oss blir containerne løftet skrått opp på rullebåndet av maskiner, og så ramler de ut av toppen av containeren og ned på rullebåndet og får tunge pakker ramlende over seg igjen. Pakker som skal i beholdere kommer på løpende bånd og slippes/slenges inn på jerngulvet og så i stabler oppover. Innimellom slenges de litt rundt ettersom hvor mye de veier. Dermed blir det noen støt, det må man regne med, og de aller fleste har pakket varene slik at de tåler dette. Lenke til kommentar
CD Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Veier det under 1 kg, går det bra å sende som rekomandert brev (det er forsikret) og det er billigere enn en pakke på 1kg Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 Veier det under 1 kg, går det bra å sende som rekomandert brev (det er forsikret) og det er billigere enn en pakke på 1kg Jepp! Og hvis man skal selge noe, så kan man sende rekomandert brev + oppkrav - fortsatt billigere en vanlig pakke. Neste trinn i besparelse hvis man skal sende over 1 kilo, er ferdigfrankerte norgespakker. Den minste utgaven koster vel noe rundt 80 kroner. Ubegrenset vekt her ---- Har selv sendt inn returvarer som brev uten problem. Men jeg hadde nok ikke gjort det hvis vareverdien var over 500,-... Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 ferdigfrankerte norgespakker. Den minste utgaven koster vel noe rundt 80 kroner. Ubegrenset vekt her feil. maksvekt norgespakker er 25 kilo. for pakker over 25 kilo må du ha bedriftspakkeavtale. mer info på posten Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 ferdigfrankerte norgespakker. Den minste utgaven koster vel noe rundt 80 kroner. Ubegrenset vekt her feil. maksvekt norgespakker er 25 kilo. for pakker over 25 kilo må du ha bedriftspakkeavtale. mer info på posten Joda, men feil å feil... Ubegrenset vekt opp til 25 kilo da. Men du skal være fae.. så kreativ hvis du klarer og pakke ned datadeler på over 25 kilo i en pakke som måler 25x20x5 cm Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Er det retur pga. at det er noe feil med varen? Da er det bare å sende på en valgfri måte, og legge kvittering oppe i esken og krev å få refundert returporto. Det skal ikke koste deg noe, når det er reklamasjon/garanti. Hvis det derimot er 14-dager'n, såå må du betale. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Sender du som bre er ikke den gjennstanden du sender forsikret. Sender du med pakke koster det litt mer men da får du også forsikring på varen + et sporings nummer som gjør at du hele tiden vet hvor pakken er og at den kommer frem og ikke kan bli "lost" som brevpakker kan bli....men det er helt op til deg :wink: skjer sjeldent feil uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå