Dumrian Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei, jeg lurer på om noen vet hvordan jeg kan blokkere en eller flere iper fra å koble seg til meg gjennom internett. Dette må da være mulig via ruteren? Har googla endel, men har ikke funnet noe. Ruteren er en D-Link DI-524. Så finnes det noen måter å blokke dem ute, enten ved hjelp av ruteren eller ved et program? Da mener jeg at de ikke kan tilkoble i det hele tatt til min internett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Er det folk fra utsiden som kobler seg til internett via ditt trådløse nettverk (WLAN)? Da bør du kryptere nettverket ditt slik at man må ha et passord for å kunne koble til. Hvordan man gjør dette er bare et søk unna. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Nei, bruker ikke trådløs internett, skulle nok skrivd det i første posten, beklager Tanken var et en person i f.eks. England som jeg har IPen til ikke skal kunne klare å koble til internetten min i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Koble til "internetten din"? Nyaktig hva betyr dette? Er du redd for at folk skal komme inn på hjemmenettverket og PC-ene dine? Da bør du installere en brannmur på de forskjellige PC-ene og slå på brannmuren som er på routeren. Lenke til kommentar
KoR Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Koble til "internetten din"? Nyaktig hva betyr dette? Er du redd for at folk skal komme inn på hjemmenettverket og PC-ene dine? Da bør du installere en brannmur på de forskjellige PC-ene og slå på brannmuren som er på routeren. venn av tuftez her. Det han mener, er å sperre folk ute fra (altså banne) fra å bruke vår web-side og vår spillserver. Vi driver en spill-server, og det er en person som gjentatte ganger crasher spillservern mens han er pålogget spillet, og også Ddos-angriper internett siden ved å requeste 100000 sider per sekund. Det vi da trenger hjelp til, er å få Ipen hans banna, evt. range banna fra å ha noe kontakt med min IP, slik at han ikke får respons når han prøver å logge seg på spillet/loade sida vår. takk for svar. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Skal legge inn en bedre forklaring nå: Jeg driver en spillserver, og er møkk lei at noen personer må ødelegge, ved hjelp av DoS angrep o.l. Derfor lurer jeg på om det er mulig å stenge en IP fra å i det hele tatt finne meg på internett. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Se her: http://episteme.arstechnica.com/eve/forums.../r/760006865731 Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Tusen takk! Bare et spørsmål til; Hvordan burde vi sette opp range ban? Vi vil helst slippe å stenge andre enn bare denne personen ute, er det mulig dersom vi bruker range ban? Endret 10. oktober 2008 av Tuftez Lenke til kommentar
KoR Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 ok, det funker bra, men folk kan fortsatt pinge meg så servern lagger, hvorfor? har jo blokkert dem så de kan jo ikke passere routern... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Blokker ICMP på wan siden i rutern. Endret 10. oktober 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
KoR Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Blokker ICMP på wan siden i rutern. ingenting som heter ICMP der, men IGMP derimot står Enabled skal jeg disable den? vil det virke mot targeta pings eller bare stealthe den fra random pings? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 IGMP er multicast , står for "Internet Group Management Protocol". ICMP trafikk/pakker er bla. ping. Fleste rutere kan settes til å droppe/ignorere ping (ICMP) pakker fra wan siden. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Dere finner det her : Lenke til kommentar
KoR Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Dere finner det her : takker. og dette vil gjøre at servern ikke vil lagg når nerdsa bruker ping eller udp flooder osv? Lenke til kommentar
KoR Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) EDIT: UDP Flooder går heller ikke lenger. Jeg skrudde på Dos protection på routern og da var det fiksa! Noen andre måter de kan skape lagg/ødelegge servern på nå som ikke krever masse arbeid som ingen i praksis gidder å utføre for å være ras*høl? Endret 10. oktober 2008 av KoR Lenke til kommentar
KoR Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) doublepost Endret 11. oktober 2008 av KoR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå