Gå til innhold

Problemer med tilkobling gjennom trådløs ruter! *LØST*

Windkin

Anbefalte innlegg

Jeg har nå skaffet meg en trådløs ruter. Jeg holder til i en studentby med et lokalt nettverk som går over hele studentbyen. jeg kobler meg til dette gjennom et uttak i veggen. jeg kobler meg til internett med en vpn tilkobling. jeg får nå problemer når jeg prøver å koble meg opp til internett, grunnen til dette er at ruteren tildeler meg en ip adresse, jeg må få tildelt en ip adresse av den lokale serveren hva gjør jeg? Ruteren er en D-link ruter av typen DI-524. Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Endret av Windkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ipadresse fra studentnettet og når du har slått av din egen DHCP så står bare routeren der som et 'passivt' trådløst aksesspunkt. Det eneste 'problemet' er at du ikke har aksess til innstillingene i routeren nå.

Skal du f.eks endre kryptering eller kanal så må du resette den og stille inn etterpå. Deretter må du slå av DHCP igjen.

Det går an å omgå dette problemet ved å tildele routeren en manuell ipadresse, men det kan skape konflikt med andre brukere på nettverket deres, så kanskje likså greit å la det være.

EDIT: Potensielt kan andre brukere henge seg på din DHCP og få feil IP hvis du har den aktivert. Da mister de kontakten med nettverket.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...