ZyberZone Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Vet ramen er blitt dyr, men nå skal jeg kjøpe 256 PC 133 ram, og jeg vet ikke hvis den ene ramen vil fungere. Hadde tenkt å kjøpe "Mosel Vitelic 256Mb SDRAM 168pin 7ns PC133 double-sided" ram, men hva menes med at den er double-sided? Er dette bra ram og vil det fungere sammen med en uorginal 128 mb brikke på 133 mhz? Vurderer å kaste ut den 128 mb ramen... Så er dette et bra kjøp til 530 kr, eller bør jeg satse på Apacher ram eller noe annet minne-merke? (Skal ha orginal denne gangen) Ble kanskje litt mye og litt ustruktuert... :wink: Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Mitt hovedkort likter seg i alle fall masse bedre med Apacer ram enn noe no-name skitt. Hadde en apacer og en noname og maskina ville ikkje starte en gang. Tok vekk noname. starta så fint som bare det. Kjøpte så 384 mb ram til. Pure Apacer. (KT7a-raid) Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Ok, lurer på hvis ram som er "double-sided" passer på HK't mitt (Abit kt7-raid). Tror jeg skal gjøre som deg å få litt orginal minne istedet for den usle no-name ramen. Er mosel ett bra alternativ? Lenke til kommentar
Deepdiver Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Har hørt at Mosel skal være bra, men har ikke erfaring med det selv. Bestilte egentlig Mosel 2x256 MB SDram 133 fra komplett, men fikk SDRam 166 fra TwinMos fordi de var utsolgt for Mosel. Vil ikke anbefale å blande orginalt med NoName. Uansett husk å teste minnet etter at du har installert det, du kan laste ned minnetestingsprogrammer fra f.eks. pcworld eller http://tucows.online.no/ Men skal du kjøpe minne nå bør du sjekke rundt for det kan være noen butikker som har minne igjen fra partier innkjøpt til gunstig pris før jul. Det minnet jeg kjøpte før jul (2x256MB) kostet meg ca 800,- med frakt og oppkrav. Nå er prisen mer enn doblet i løpet av 1 mnd, det er for jævlig. [ Denne Melding var redigert av: Deepdiver på 2002-01-16 21:55 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå