Gå til innhold

Desperately seeking AGP kort!

AKIRAx77

Anbefalte innlegg

Har ett mediacenter oppsett som drar litt på årene.

Ett nytt center skal på plass etterhvert, men jeg avventer modning av drivere for å få Blue Ray, HDMI, HD lyd og alt det til å funke bra. Og helst i MCE.

Inntil da så trenger jeg ett nytt skjermkort som kan gi meg 1080p til min nye TV. Mitt gamle Radeon 9559 klarer ikke det av en eller annen merkelig grunn.

Jeg hadde idag ett Radeon 3650 her med passiv kjøler. Men kjøleren går langt over korte og passer ikke i kabinette. Veldig ergelig!

Så har undersøkt og undersøkt mulighetene på prisguiden på hardware.no på jakt etter ett kort. Da søker jeg opp AGP kort med HDCP støtte.

I første omgang ville jeg ha passivt kjølet, men har så jekket ned på kravene. Men alle som kunne være mulige, står det 7+ dager til de er på lager. Mao. tror jeg det er fult mulig de aldri kommer på lager. Det gjelder de fleste Radeon 2600 og 2400. Geforce kortene er jeg usikre på. Men gi meg gjerne tips!

Så begynner å bli en smule desperat her. Noen som har ett kort som kan funke, eller er flinkere enn meg til å søke for å finne ett kort? Viktig at de støtter HDCP, HDMI (gjerne via adapter) og er AGP.

Jeg jeg vurderer å heller fremskynde kjøpet av helt nytt system og oppgradere det etterhvert.

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk!

Burde kanskje ha spesifisert at 3650 kortet jeg hadde var vel farlig nærme hvor kraftig kort jeg kan ha med tanke på varme utviklingen. Ett 3850 er overkill og har for kraftige vifter. Har når jeg søkte ikke sett på dem av den grunn.

Det 2600 kortet hadde vært ideelt. Men tar du en titt på kjøleribben så stikker den, akkurat som på 3650 kortet jeg hadde, alt for høyt opp og passer ikke inn i kabinette.

Men takk for hjelpen.

AKIRA

Lenke til kommentar

Har selv 3850 kort men i PCI-E utforming.

Dette kortet er sagt å være betydelig bedre i HD video dekoding enn 36xx kortet, Sapphire har lyktes med å få ett passivt kjølt så det er mulig.

Men det jeg ikke vet er om AGP varianten med bridge takler HD video dekoding, har hørt at noen ikke har fått den til å funke på AGP kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...