toyotadriver Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Trenger hjelp! Jeg skal kjøpe piggfrie vinterdekk til Hiacen.Det er varebil ,så jeg må vel da ha C dekk .Dekkene er 195/70 R15C 104 Tenkte jeg skulle kjøpe de over nettet. Er det noen merker jeg bør skygge unna ? Har hørt om noen som skulle være livsfarlig ,men husker ikke hvilket. Lenke til kommentar
egonegon Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Skal også kjøpe dekk til Hiace'en, samme dim som deg. Skal ha piggfritt og blir stort sett anbefalt Nokian Hakkapeliitta CR Van når jeg ringer rundt. Bor i Bergen og det blir mye kjøring på våt veg om vinteren, men vet ikke hvordan dette dekkets egenskaper er hverken på det ene eller andre føret. Savner tester på dekk til varebiler og 4X4. Hakkapeliitta kommer jo bra ut på personbildekk-tester. Får bare se... Tror dekkforhandlerne stort sett anbefaler det de har på lager og har lite peiling på hva som er bra på de forskjellige bilene. Har nå fått beste pris på kr 4800,- for 4 dekk ferdig på bilen. Går nok mest sannsynelig for det tilbudet. På www.interdekk.no selger de 4 dekk til kr 3836 + frakt kr 360 = kr 4196. Så må jeg ha noen til å legge de over på felg og montere på bilen, så da kommer jeg vel opp i nesten samme sum likevel... For øvrig, har hørt at Roadstone Winguard 231 ikke er noe bra dekk. Det er jo ikke flust av valgmuligheter i denne dimensjonen, så kanskje dette dekket dukker opp på din veg. Endret 17. oktober 2008 av egonegon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå