Ritualz1 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Det var bra da noen som vet om det er det samme problemmet på flere av hovedkortene av RoG serien?? Endret 13. oktober 2008 av ritualz123 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Skal prøve det på Formula 2 P45et mitt=) Skal komme med før og etter temp. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Ok, jeg dro nok på litt hardt da jeg sa at temp gikk fra 60-62C til ~30C. Etter PC'en har stått på et par timer så er idle temp. følgende: CPU: 39C MB: 51C SB: 53C NB: 53C Disse temp. må jeg vel bare leve med? Folk sier at Asus Rampage Extreme lett kommer opp i (og tåler) 70C på mb/sb/nb. Jeg syntes fortsatt det er veldig varmt, da tidligere HK/CPU jeg har hatt ikke har vært i nærheten av disse temperaturene. Det eneste jeg kan si helt 100% sikkert, er at ved å ta av den gamle pastaen og legge på AS5 så har hovedkort-temp sunket med rundt 8-10C. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Siste oppdatering: Ok .. Cooler Master Mystique 631 er sikkert et fint kabinett dersom man bare har tenkt å ha 1 GPU (evt. et PCIex kort+CPU som genererer lite varme). Jeg har forsøkt alt, men med dette kabinettet vil fortsatt ikke komponentene ned i et akseptabelt nivå. Jeg gav derfor opp i dag tidlig og kjøpte meg istedet et Cooler Master Stacker kabinett. Wow! For det første er det noe av det enkleste (og romsligste) kabinettet jeg har montert hk i og for det andre: Følgende temp. er nå målt etter 2 timer idle: CPU: 35C MB: 37-38C SB: 47C NB: 53C (fortsatt litt høyt, men langt fra skadelig) Så til de som vil skaffe seg Asus Rampage Extreme X48 kortet; rens den dårlige pastaen på alle heatsinks, legg på AS5 og sørg for å ha et luftig og stort kabinett dersom du vil kjøre SLI/Crossfire. Da er jeg fornøyd. Endret 14. oktober 2008 av dekar24k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå