Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Varmeproblemer med Asus Rampage Extreme + Q9650

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, jeg dro nok på litt hardt da jeg sa at temp gikk fra 60-62C til ~30C. Etter PC'en har stått på et par timer så er idle temp. følgende:

CPU: 39C

MB: 51C

SB: 53C

NB: 53C

Disse temp. må jeg vel bare leve med? Folk sier at Asus Rampage Extreme lett kommer opp i (og tåler) 70C på mb/sb/nb. Jeg syntes fortsatt det er veldig varmt, da tidligere HK/CPU jeg har hatt ikke har vært i nærheten av disse temperaturene.

Det eneste jeg kan si helt 100% sikkert, er at ved å ta av den gamle pastaen og legge på AS5 så har hovedkort-temp sunket med rundt 8-10C.

Lenke til kommentar

Siste oppdatering:

Ok .. Cooler Master Mystique 631 er sikkert et fint kabinett dersom man bare har tenkt å ha 1 GPU (evt. et PCIex kort+CPU som genererer lite varme). Jeg har forsøkt alt, men med dette kabinettet vil fortsatt ikke komponentene ned i et akseptabelt nivå. Jeg gav derfor opp i dag tidlig og kjøpte meg istedet et Cooler Master Stacker kabinett. Wow! For det første er det noe av det enkleste (og romsligste) kabinettet jeg har montert hk i og for det andre:

Følgende temp. er nå målt etter 2 timer idle:

CPU: 35C

MB: 37-38C

SB: 47C

NB: 53C (fortsatt litt høyt, men langt fra skadelig)

Så til de som vil skaffe seg Asus Rampage Extreme X48 kortet; rens den dårlige pastaen på alle heatsinks, legg på AS5 og sørg for å ha et luftig og stort kabinett dersom du vil kjøre SLI/Crossfire.

Da er jeg fornøyd. :)

Endret av dekar24k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...