Cthore Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei Jeg kjøpte meg ny TV i går. Bestilte en demo TH-42px70 men motokk TH-42PX80B. Egentlig burde alt være vell i og med at px80 er en modell nyere. Jeg har analogt Canal digital kabel tv men her finner den ny tv`en nesten ikke kanaler, kun canal digital info og TV-vestfold (VF24).Når jeg kobler tilbake på den gamle tv er alle kanalene der. Det kan virke som TV`n er en engelsk modell med frekvensbånd UHF E21-68, hvis det har noe å si. Er det jeg som er idiot og ikke klarer å stille inn TV`n ? eller kan det ha noe å si at den er beregnet for bruk i england. takknemlig for det jeg kan få av tips og hjelp her ! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Etter å ha lastet ned bruksanvisningenkan jeg si at denne TV-en er det bare å returnere. TH-42PX80B er ikke brukbar i Norge (engelsk versjon), du skal ha TH-42PX80E. Den TV-en du har fått har som du sier bare UHF-tuner, mens i norske kabelnett er det meste på VHF. I tillegg så er den bare PAL-I (lyden ligger på annen frekvens i forhold til bilde) mens vi bruker PAL-BG. Det gjør at hvis du prøver å stille inn stasjoner manuelt så får du bra bilde eller lyd, ikke begge samtidig. Hvis du bruker dekoder, DVD o.l. vil den fungere. Lenke til kommentar
Cthore Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Takker for svar. Så hvis jeg bestiller en HD dekoder fra Canal digital så funker det ? Hadde tenkt til å få meg en slik alikevel. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Så hvis jeg bestiller en HD dekoder fra Canal digital så funker det ? Hadde tenkt til å få meg en slik alikevel. Ja, det skal fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå