Krokn Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei I sommer kjøpte jeg ny skjerm til min hjemmebygde pc, en dell 2408WPF. I det siste har det imidlertid begynt å komme opp røde horisontale streker på skjermen spesielt under boot. Bilde vil også hakke, eller skyve seg kjapt til høyre, for så å smette tilbake. Dette skjer hele tiden. Under kjøring av windows vista 64-bit vil dette også skje. Her er det ikke så mange røde streker, som vanlig er det en rød/hvit hvor da bildet under denne hakker til høyre noen millimeter. Dette skjer flere ganger i sekundet. Er spesielt hyppig om driver med noe, som surfe på internett. Det ser også ut som følger en spesiell linje i nettleseren når scroller opp og ned, men behøver ikke. Trudde først dette var grafikkortet, og når noen artifacts kom opp når spilte sendte jeg dette inn på garantien. Det ser ut som de (komplett) fant feil, da jeg fikk nytt. Håpet da at dette skulle slutte, men som sagt det fortsetter. Har nå prøvd å installere windows på nytt fra bunnen av, uten at dette har hjulpet heller. Har selvfølgelig installert med seineste drivere. Er det noen av dere som kan komme med forslag på hva dette kan være, eller er det en defekt ved skjermen? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Dette kan bety at det er problemer med hertz (hz) innstillingene på skjermen. Hva ligger hertzen din på? Lenke til kommentar
Krokn Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Dette kan bety at det er problemer med hertz (hz) innstillingene på skjermen. Hva ligger hertzen din på? Var en av de tingene jeg sjekket (er ikke forran den pc'en for øyeblikket, så får ikke sjekket). Trur den var på 59 Hz. Jeg hadde to instillinger, en på 59 og en på 60. Prøvde å bytte, men fikk ikke noen merkbar forskjell. Er også veldig "ille" når kjører film med media player... Andre ting som kan være synderen? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ring Dell, fortel dem om problemet og med stor sansynelighet vil de bytte skjermen din. Da kommer de på døra med my skjerm slik at du ikke sitter uten skjerm. Lenke til kommentar
Krokn Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Ring Dell, fortel dem om problemet og med stor sansynelighet vil de bytte skjermen din. Da kommer de på døra med my skjerm slik at du ikke sitter uten skjerm. Ja tenkte på det. Men ville sjekke andre alternativer først, da nødig ville være uten skjerm. Men har gjort det nå da var så enkelt. Da får ny skjerm forhåpentligvis om ikke så lenge. Takker Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 bare hyggelig, det beste med dell er ikke produktene dems, men løsningen de har når ting går i stykker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå