Trusselvurdering Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei! Da var det på tide for meg å skaffe meg en maskin igjen. Skal primært bruke PCen til spilling, og ønsker en PC som får mest mulig ut av spill som FarCry 2, Fallout 3 osv. Vil også bruke maskinen til redigering av bilder og litt video. De siste dagene har jeg lekt meg litt med diverse oppsett, og har kommet frem til et oppsett jeg selv er brukbart fornøyd med, men ønsker gjerne tilbakemeldinger/innspill før jeg bestiller (Kjipt å finne ut at man har bestilt deler som ikke passer i etterkant.). Har kommet frem til dette oppsettet (handleliste.): Kabinett: Antec Twelve Hundred Hovedkort: Asus P5E64 WS Evolution RAM: Corsair TWIN3X DDR3-1333 4096 MB Strømforsyning: Corsair TX 750W Prosessor: Intel Core 2 Duo E8600 3,33 GHz Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4870 X2 Harddisk: Samsung Spinpoint F1 1TB CD-rom: Plextor PX-810A/T3B Prosessorvifte: Noctua NH-U12P Ender opp på 14 443 kroner hos Amentio, ser helst at jeg holder den under 15K. Spørsmålene jeg sitter med er først og fremst om alle delene passer sammen, og om jeg har kraftig nok strømforsyner. Tar også gjerne imot forslag til endringer, om det finnes deler som er like gode/bedre og billigere der ute. Noe usikker på valgene av RAM og CD-rom. Har også satt opp et alternativt oppsett, men det er vel verdt å legge 1350 kroner mer i det for hovedkort med DDR3 istedenfor DDR2? Setter pris på svar. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Alle delene passer sammen ja, ville heller ikke byttet ut siden den PC'en er veldig god! Lenke til kommentar
xero75 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 bra oppsett det ingen ting å si der nei sikker på at du blir fornøyd der:-) Lenke til kommentar
Bjorn Ole Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ser ganske grei ut den ja Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Kan jo sikkert spare noen hundringer på en billigere DVD-brenner. Er ikke noe vits å legge i mer enn det den billigste SATA-brenneren koster. Er ikke noe forskjell (annet enn utseende). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå