thomasdekinder Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Har prøvd meg litt på filming av greenscreen, men sliter litt naturlig nok med skygger siden alt er filmet utendørs, uten annet lys enn det som kommer fra himmelen. Noen som vet om billige, brukbare alternativer? Pleier dere å filme alt i studio eller har dere andre løsninger som funker greit? Resultatet av greenscreen økten finner dere på linken: http://thomasdekinder.com/work.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg hadde også litt problemer med skygger da jeg brukte bluescreen (kanskje ikke det beste valget, men det var det eneste jeg hadde). Heldigvis greide jeg å rotoscoope det meste vekk. Det er nok absolutt en fordel å være inne og ha tilstrekkelig med lamper til å lyse greenscreenen opp gjevnt. Ute blir det verre, men en arbeidslampe kan hjelpe deg noe. Lenke til kommentar
thomasdekinder Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvordan får du fjernet skyggene? Vet du om noen tools i vegas som duger? Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Du kan nok ikke bare fjerne skyggen Hvorfor driver du med greenscreen ute egentlig? Lenke til kommentar
thomasdekinder Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg hadde som beskrevet ikke no mulighet for å benytte ekstra lys, og rommene innendørs hadde ikke jevn belysning. Jeg er rimlig ny på greenscreen, så var mest for å prøve/feile. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hvorfor vill du fjerne skyggene? Skygger er kjekt å ha for å få gode komp. Om du bare vil bli kvitt slagskyggen bruker du de samme teknikkene som om du filmer med ekte bakgrunn. Vis oss gjerne råmaterialet, så kan vi kanskje komme med tips om hvordan du kan angripe det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå