jarlefosen Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg kjøpte meg nylig en Samsung 40" (LE40A559). Den er kjempeflott og fungerer helt fint, dvs. helt til jeg koblet den til pcen og skulle spille av diverse mediefiler. Jeg prøvde først å se noen klipp i HD, som gikk fint utenom at det kom noen små sekvenser med hakking av og til. Kunne ikke tenke meg at det var for dårlig pc. Tidligere, da jeg ikke hadde koblet noen form for ekstern skjerm til pcen, spilte jeg fint av full-hd matriale. Jeg prøvde å spille av filmer i vanlig SD kvalitet på tven også, men det samme skjedde. Er det noen andre som har dette problemet? Hadde en ekstern lcd-skjerm koblet til før, men det var gjennom vga utgangen i pcen. Hadde ikke noen problemer med avspilling av hd-filmer da. Jeg har en Dell XPS M1530 laptop for de som lurte på det. Er mulig dette er feilpostet, men er da relatert til den nye tven. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hadde en ekstern lcd-skjerm koblet til før, men det var gjennom vga utgangen i pcen.Hvilken utgang på PC og inngang på TV koblet du? Med hvilken kabel? Får du samme resultat om du kobler til TV-en med samme vga-kabel som du refererer til her? Lenke til kommentar
jarlefosen Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Sorry, glemte helt å skrive det Jeg bruker HDMI kabel fra HDMI utgang i pcen til inngang nr 1 i tvn hvis det har noe å si! Har ikke prøvd med vga kabel enda, men vil jeg få 1080p oppløsning da? Endret 10. oktober 2008 av JaffZe Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg vil tro at du kan få et 1:1 pixelmappet 1920 x 1080 bilde over VGA, men kan ikke si det sikkert, jeg har ikke den TV-en selv. Men kanskje er løsningen så enkel som å flytte HDMI-kabelen fra HDMI1 til HDMI2, se denne tråden om en beslektet modell: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1019288 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå