Gå til innhold

Dual screen Pc, 10-11 tusen.

Anbefalte innlegg

Helvette, hadde nettop skrevet rundt 23 A4 sider også klarte jeg og trykke bakover og alt ble slettet. Jaja prøver igjen :( .

Etter og ha sittet på min samme gamle trofaste og litt for robuste laptop de siste 4-5 årene så har jeg bestemt meg for at det er på tide med litt forandring. Har komt fram til at den beste løsningen for meg ville vært Dual screen, går da ut ifra at det ville være best og kjøpe en 'god' skjerm som hovedskjerm, og ha en litt mer rimeligere 'ok' skjerm som en ekstra skjerm, og bruke rundt 60/40 av skjermbudsjettet på de to forskjellige skjermene elns.

Med tanke på at jeg i hele mitt 'Voksne Pc liv' har vært på en laptop, så har jeg egentlig ikke satt meg så veldig inn i hva som er bra og hva som ikke er fult så bra innen diverse deler osv så all hjelp mottas med takk. Hva prisen angår så ligger vel budsjettet på rundt 10k-11k inkludert skjermer, men om det lønner seg med tanke på ytelse/varighet osv og slenge på en tusen lapp eller to til så ordner jeg nok det. Jeg bruker pc'n til en god del gaming, og også et par andre ganske krevende ting (Video redigering osv) så vil gjerne ha en pc som har litt kraft i seg. Med tanke på plass så får jeg jo alltids bruk for mer plass, og det er vel ikke så dyrt nå heller, så rundt 750-1TB hadde vært kjekt.

Er det mye bedre/rimeligere å bygge pc'en selv enn og bare bestille alle delene hos komplett og la de sette den i sammen for meg f.eks? Jeg har (som dere kansje har fått intrykk av tidligere i posten) ikke så mye erfaring med og bygge pc'er tidligere, men ser for meg at det ikke kan være SÅ vanskelig med internet ved min side, også bare ta alt sakte men sikkert fremover. Hadde personelig ikke hatt noe imot og prøve meg ut med og bygge en pc så jeg får lært meg litt nytt i prosessen også! Men det kan vel også være greit og ha f.eks komplett i ryggen om noe skulle gå galt med pc'n?

Er rimelig usikker på spørsmålet om overklokking, lønner deg seg med tanke på hvor mye mer man får ut av pc'en, i motsetning til hvor mye mindre levetid man får av det? Har ikke noe imot og overklokke litt jeg og sette meg inn i det, men går ut ifra at om jeg skulle overklokke så blir det nok en veldig rolig start på det i hvertfall, siden jeg er en novise innen overklokking.

Siste spørsmålet blir da XP vs Vista, jeg tror nok jeg lener mot XP nå for øyeblikket med tanke på at jeg føler jeg loker veldig mye rundt med forskjellige artige små programmer, og vær gang jeg hadde støtt på et program som ikke blir kjørt på vista tror jeg at jeg hadde komt 1 stort steg nærmere og gjøre noe drastiskt. Så blir nok og gå for XP med det første, også bytte over til vista etterhvert som det blir mer og mer normalen. Om noen har noen innvendinger her så er det bare og fyre løs.

Har jo sett litt rundt forumet osv før jeg laget denne posten og så jo at denne posten var veldig grei https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0 Kan tenke meg det blir noe i retning av den 'entusiasten'? Forøverig så er støynivå og design ikke så høyt oppe på min prioriterings liste, men skader jo ikke at den ikke høres ut som et jet-fly da.

Takker på forhånd for(forhåpentligvis) all hjelp!

Endret av Octavionn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106517

Om du vil ha xp istedenfor vista kan du endre det i konfigurasjonen. Men jeg ville valgt Vista til en ny pc.

Kan jo være et alternativ. Ville ikke bygd selv om du aldri har gjort det før. Da bør du ha en som vet hva som skal gjøres tilstede.

Uhm, gikk prisen plutselig opp 1000 kroner på den? kunne sverget den kostet 9995 tidligere =P Uanset tenker kansje jeg går for den jeg, bytter ut og inn litt varer da, tenker jeg går for 1 TB HD fra samsung isteden for 640 fra Western digital, skifter tastatur fjerne høytalere mus og kortleser,

Skjermkortet skjermen hovedkortet ramen osv som er lagt på her er greie? Det er jo f.eks bare 12 kr imellom den forhåndsvalgte LG skjermen ,og en skjerm av samme størelse fra BenQ

Også var det spørsmålet om en ekstra skjerm, hva slags skjerm bør jeg gå for da?

Lenke til kommentar

i dual screen er det mest behagelige en til lik skjerm.

om du kjører med to kan man få litt forskjellig farge og bildekvalitet som blir litt forstyrrende. så vil anbefale deg 2 like skjermer. isteden for 24" skjerm så kan du jo da gå for en litt mindre en som f.eks 22"*2 dette er mye bedre enn en på 24" og en på f.eks. 19"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Ja og samtidig er det ganske ubehagelig å ha skjermer med ulik oppløsning i dual screen. Om du ikke vil ha 2 like bør du ihvertfall ha 2 som kan kjøre samme oppløsning.

Vet ikke hvorfor prisen gikk opp forresten. Du Finner jo det tilbudet uten skjerm også, bare så du vet det. Da kan du velge skjerm utenom.

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...amp;plid=106840

Lenke til kommentar

Ja ser prisen på den uten skjerm ikke har gått opp såvidt jeg husker riktig, så kjøper jeg uten skjerm blir den jo 3000 kr billigere, så kjøper jeg da 2 skjermer ved siden av. (tenkte 2 sånne http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=104910, de ser jo artige ut) Kaster jeg ut litt av det jeg ikke trenger på pcn (høytalere osv) skifter keyboard, og legger til Vista ultimate 64bit (noen som har noen invendinger her btw? har hørt at jeg 'bør' ha vista ultimate 64bit, over home premium 64bit/32bit!) Og totalprisen kommer på 12983 kr (Får btw tilbudt og legge til en DVI Digital - Digital DUAL M/ M 2 meter Digital monitorkabel han/ han når jeg legger skjerm i handlekurven, betyr det at det IKKE følger med DVI kabel? bare vga? fordi skjermkortet mitt har vel 2x DVI utgang,er 1 hdmi, og 0 Vga, får vel investere i 2dvi kabler også da(dog de får jeg forhåpentligvis for en billig penge igjennom jobben, så npnp)

Ser bra ut dette da eller? Har også blitt anbefalt og gå for et Nvidia skjermkort fra flere hold, men det er jo ikke mulig i denne pakken her da, er det bare de som er nvidia fanboys, og det skjermkortet som er forhåndsvalgt bør gå greit til alt av vanlig bruk (spill film osv)? D=

Edit: http://www.tomshardware.com/charts/desktop...ge-CPU,817.html

Så på denne testen her at det er en relativst stor forskjell på Quad 6600 og Core duo e8400, er 450 kr i forskjell da, verdt og oppgradere til quad?

Endret av Octavionn
Lenke til kommentar
Bare en liten ting, den skjermen du linker til, det finnes ingen "Samsung Syncmaster 2243 BW", er enten "Samsung Syncmaster 2253BW" eller "Samsung Syncmaster 2243TW".

Eller skal "Samsung Syncmaster 2253 BW", være en god skjerm :)

Er det samsung som ikke har peiling da eller? =P http://www.samsung.com/no/consumer/detail/...=LS22MYKESQ/EDC

Ok, så antar jeg fikk svar om jeg skulle ha Core eller quad fra denne tråden her

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...23490&st=20

Ouff.. ser ut som prisen på den stasjonæren uten skjerm har gått opp med 800-900 kr nå også :/ Men tror jeg bare holder meg til dette valget uanset jeg, får det for 12927 kr, om jeg da ikke har med vista ultimate, men satser på at det går bra med 64bit's home edition. Så sånn blir det vel da til slutt.

Du har valgt følgende:

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

1 stk. Netshop Miditower,"Telamon II", sort med kortleser og LCD display (På lager 100+)

1 stk. LC Power, 550W, "Super Silent - Black", - 12cm vifte (På lager 20+)

1 stk. MSI X48C Platinum X48 Socket-775 ATX 2xPCI-E GbLAN, DDR2, DDR3 (På lager 19)

1 stk. Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz (På lager 20+)

1 stk. Kingston Value Ram 4GB 800MHz DDR2 PC2 6400 Kit m/2stk matchede 2GB CL5 (På lager 18)

1 stk. Western Digital 640GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache (På lager 2)

1 stk. Western Digital 640GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache (På lager 2)

1 stk. Club3D HD4870 OC 512 MB GDDR5 PCIe 2.0 ATI RV770 XT, GS800 MHz, 2xDVI,HDMI (Ubekreftet 22.10.2008)

1 stk. Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA Dual layer, sort bulk (På lager 20+)

1 stk. Logitech G15 Gaming Keyboard USB, LCD, Lys i knapper Norsk layout (På lager 20+)

1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit DVD-versjon, SP1 (På lager 20+)

Og 2x 2243 BW"

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Prosjektet ble satt litt på is, men er nå tilbake og skal forhåpentligvis kjøpe pc'en om noen par dager, bestemte meg for å bare gå for en ferdigbygd pc fra komplett, om ikke noen har noen langt bedre forslag med tanke på pris/hva jeg får for pengene.

334490

Komplett Gamer i05

- Miljøgebyr 50.00 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 334490

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

Cooler Master Centurion 534, Sort,

MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2,

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

XFX GeForce GTS 250 512MB PhysX CUDA

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A,

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Corsair Powersupply 550W Bulk, black,

Kingston ValueR. DDR2 PC5300 4096MB CL5,

Seagate Barracuda 7200.11 500GB,

Logitech G11 gaming tastatur

MS ROYALTY Vista Home Premium

MS COA Label Windows

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS MANUALS Win Vista Home Premium

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Lagerstatus: 1 stk. på lager

8546.34 8546.34

347366

Samsung 22" Wide Syncmaster 2243BW,

Black, 1680x1050, VGA/DVI, 8000:1, 5ms

- Miljøgebyr 30.00 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 347366

Lagerstatus: 500+ stk. på lager

Noen innvendiger til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...