Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal til for å bli spåkone?


Wubble

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, men kan hvem som helst gjøre det? Kan f. eks. jeg få meg en dyr telefon å spå folk? Ikke noe mer styr enn det?

 

Det blir som alt annet man tjener penger på; man må ha papirene i orden. Men det er ingen som kan nekte deg å starte eget firma, og begynne som spåkone på heltid.

 

EDIT: Men så har vi jo noe som heter svindel som kan komme litt inn i bildet her.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

vil tippe det er noe regler at man faktisk "spår" med/i noe.

altså, at du har noe form for "bevis" for det du sier, så det ikke er tatt ut fra løse luften.

som å lese i kaffegrut, knokler eller snakke med engler...

 

vil ihvertfall anbefalle noe slikt for å få kunder, men det burde være noe regler rundt slik også synes jeg.

Lenke til kommentar

Spåkone er nok ingen beskyttet tittel, så her er det bare å sette igang.

 

Du kan enten skaffe deg et teletorgnummer (dyrt, og krever muligens firma (?) ), eller sende faktura til adressen tilhørende innringers nummer (mer usikkert og mer arbeid).

 

For å skaffe kunder må du annonsere. Aviser og text-tv vil jeg tro er de mest brukte annonseplassene.

 

Sist men ikke minst trenger du bra taleferdigheter, du skal tross alt lure noen trill rundt hele tiden. Det krever nok en viss type personlighet, eller ihvertfall en del trening. For du vil jo gjerne at kundene skal prate lenge, og ringe tilbake.

Lenke til kommentar

Hvorfor iall verden postet du den her? Det har absolutt ikke noe med juridisk teori å gjøre. I beste fall så passer den inn i en sirkuskategori, men det finnes ikke her på forumet.

 

Sier seg selv at så lenge tittelen ikke er beskyttet så kan man nesten kalle seg hva man vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...