Gå til innhold

Gainward Radeon HD4870X2; forskjellig GPU clock?

alastor666

Anbefalte innlegg

Hepp,

Har anskaffet meg Gainward Radeon HD4870X2 og fått testet ut litt forskjellige ting nå! Jeg testet GPU-Z opp mot kortet og la merke til at GPU clock og Memory clock er forskjellig på de to "kjernene"! Se bilder!

Er dette rett?! I CCC kommer kortet opp med "primary" og "linked adapter. Her er core clock og memory clock lik på begge "kjernene": Core Clock in MHz 750 MHz, Memory Clock in MHz 900 MHz!

Kjører versjon 8.9 av catalyst på Vista x64 Ultimate!

Prøvde også kortet på 3d mark vantage og fikk vel i overkant av 8000 poeng på grafikk testene! Er ikke dette litt svakt på dette kortet?

Er alt som det skal lurer jeg på?!

post-173902-1223592792_thumb.jpg

post-173902-1223592799_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hepp,

Har anskaffet meg Gainward Radeon HD4870X2 og fått testet ut litt forskjellige ting nå! Jeg testet GPU-Z opp mot kortet og la merke til at GPU clock og Memory clock er forskjellig på de to "kjernene"! Se bilder!

Er dette rett?! I CCC kommer kortet opp med "primary" og "linked adapter. Her er core clock og memory clock lik på begge "kjernene": Core Clock in MHz 750 MHz, Memory Clock in MHz 900 MHz!

Kjører versjon 8.9 av catalyst på Vista x64 Ultimate!

Prøvde også kortet på 3d mark vantage og fikk vel i overkant av 8000 poeng på grafikk testene! Er ikke dette litt svakt på dette kortet?

Er alt som det skal lurer jeg på?!

EDIT: Brukte programmet AMD GPU Clock Tool og fikk satt opp hastigheten på begge GPU'ene til "den normale": 750/900!(se vedlagt bilde) Da forandret også verdiene seg i CCC på begge GPU'ene! Ytelsen virket å bli mye bedre!

Men når jeg restarter maskinen resettes alt og klokkene går ned til 507/500 på den ene "kjernen" igjen!

Hva skyldes dette? Noen som vet?

post-173902-1223641638_thumb.jpg

post-173902-1223641657_thumb.jpg

Endret av akwrath666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...