Gå til innhold

Maskinvare som klarer å spille av HD billigst mulig


Anbefalte innlegg

Har en stuepc i dag som ikke klarer å spille av HD filmer, rett og slett pga. for dårlig maskinvare, det jeg trenger et et nytt skjermkort og en ny cpu, i den forbindelse tenkte jeg også kanskje på å bytte hovedkort. Jeg ønsker å gjøre dette på billigst mulig måte, men likevel få endel kraft for pengene. Er det noen som kan komme med noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å satse på et hovedkort med AMD 780G brikkesett? Da får du et integrert skjermkort med UVD, noe som vil si at det hjelper prosessoren veldig mye med HD-avspilling.

 

Men hvis PC-en også blir brukt til spill så blir nok skjermkortet i svakeste laget for alt nyere enn 2006 :)

 

Eksempel på passende hardware:

Hovedkort: http://prisguide.tek.no/product.php?productId=91028

CPU: http://prisguide.tek.no/product.php?productId=95451

 

Review av hovedkortet: http://www.ocworkbench.com/2008/gigabyte/G...78GM-S2H/b8.htm

Lenke til kommentar
Vil nevne at alt av spill på denne maskinen er uaktuelt, om det blir noe så blir det command and conquer bare fordi at det hadde vært fett på storskjerm, men det blir mer hvis pc'en takler det. PC'en skal ikke bygges overhode for spill..

 

Hvis du ikke skal spille og kun skal vise mediainnhold så kan jeg anbefale popcorn hour Har du andre krav som HD/blueray spiller som en del av pakken så må du nok finne på noe annet.

 

Hvis Popcorn hour derimot holder for deg så kommer den i to utgaver, og du får finne ut hvilken som passer for deg. den dyre har SATA tilkobling for en intern harddisk om du ønsker å installere dette (i stedenfor IDE) optisk lydutgang og litt anderledes konfigurasjon på USB tilkoblinger etc. Min PH har spilt alt jeg har hivd til den av HD innhold uten problemer over nettverket, og bildekvaliteten er svært bra. Jeg er rett og slett litt imponert og synest jeg har fått mye for pengene. Alternativet mitt var å bygge en stue PC til adskillige tusen kroner og er glad for å ha spart de pengene.

Lenke til kommentar

Frister noe sinnsykt med en slik popcorn hour boks ja, hvilken av dem anbefaler du? ser det er flere som er kommet ut, lurer på om jeg legger inn en bestilling i morgen om jeg finner ut at jeg skal ha det, så dropper jeg hele stue-pc'en. Litt synd at jeg ikke vil få til å streame fra tv2 webtv etter hva jeg leser... er det noen som har erfaringer med slike bokser?

 

 

* Når jeg tenker meg videre om, så har jeg jo en Playstation 3, er det ikke mulig å bruke denne som mediasenter ? vil den klare å spille av AVI og MKV filer ? Finnes det fjernkontroll, tastatur og mus til den?

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Frister noe sinnsykt med en slik popcorn hour boks ja, hvilken av dem anbefaler du? ser det er flere som er kommet ut, lurer på om jeg legger inn en bestilling i morgen om jeg finner ut at jeg skal ha det, så dropper jeg hele stue-pc'en. Litt synd at jeg ikke vil få til å streame fra tv2 webtv etter hva jeg leser... er det noen som har erfaringer med slike bokser?

 

Med tanke på hvilken du vil ha, det kommer helt an på hva du trenger. 110 kan gjøre alt 100 kan gjøre og bittelitt til som du kan se her. 110 er vel enda ikke i webshoppene i Norge. Jeg fant ut av at jeg ikke trengte noe av det nye på 110. Hvis lyd er viktig for deg, så har du jo noen flere valg for det på 110.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...