Gå til innhold

Kjøp av pc 9000kr


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt meg å kjøpe en ny pc til 9k. jeg vil gjerne bestille alle delene fra en forhandlar. blir mye mindre styr da synes jeg ;)

Hadde tenkt meg og ha quad qore siden jeg driver en del med multi tasking, men har også lyst på en pc som jeg kan spille på. Det er greit nok hvis pc drar crysis på ihvertfall medium/high:)

SKAL ha intel, men er litt usikker på hva slags grafikkort.

Tenkte meg et hovedkort med p45 eller x48...?(noen kommentarer).

Driver ikke med noe overklokking siden jeg ikke har peiling på det:P

Hadde vært greit med et kabinett som "ser" bra ut, f.eks. antec 900 eller p182.

Er ikke så glad i bråk (sikkert fordi jeg har en PC nå som bråker ganske mye), men er ikke kresen, hvilke av kabinetten tror dere bråker minst?

Hardisk er greit med en 500gb, det holder, og gjerne en dvd-brenner med SATA.

 

Kom gjerne med innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingne forslag til oppsett?.....

 

Grunnen til ingen innlegg er vel at du ikke gir noe info om hva du har fra før..

har du en hardisk DVD-room, kabinett osv... og om du skal overklokke eller ikke.

 

her er et kjapt forslag jeg satt sammen..

Har lagt med kvalitetsram så den skulle være grei og overklokke hvis det er en mulighet..

Det beste skjermkortet på markedet for øyeblikket også..

tror alt skal passe.

Handlevog

fiksa link

Endret av Gernia
Lenke til kommentar
Ingne forslag til oppsett?.....

 

Grunnen til ingen innlegg er vel at du ikke gir noe info om hva du har fra før..

har du en hardisk DVD-room, kabinett osv... og om du skal overklokke eller ikke.

 

her er et kjapt forslag jeg satt sammen..

Har lagt med kvalitetsram så den skulle være grei og overklokke hvis det er en mulighet..

Det beste skjermkortet på markedet for øyeblikket også..

tror alt skal passe.

Handlevog

fiksa link

 

Skrev tydelig at jeg skal ha en helt NY PC, altså kjøpe alle deler.

Edit: Det står at jeg ikke skal overklokke ;)

Lenke til kommentar

Spiller ikke, og har ikke peil hva den yter i forskjellige spill. Vil tro at en E8400 yter bedre i de fleste tilfeller. Fire kjerner er aldri dobbelt så raskt som to ved samme frekvens, kanskje ikke mer enn 30-40% raskere i beste fall. Jeg tipper at RAM-ytelsen reduseres når den skal serve mer enn to kjerner - båndbredden blir rett og slett for lav. Q9450 har 12 MB cache og vil være et bedre valg enn alle Q6xx0 og Q9x00 ved samme frekvens. De sistnevnte har hhv 8 og 6 MB cache. Q9300 og Q9400 ville iallefall jeg styrt unna.

 

Har du en PC som fungerer sånn noenlunde, kan det være lurt å vente på neste generasjon CPU'er fra Intel. Du vil neppe kunne oppgradere til disse med dagens hovedkort. Da vil det også bli en annen RAM-løsning, som forhåpentlig vil takle flere kjerner bedre. De første skal komme iår, men det kan hende at det går noe lenger tid før de første mainstream CPU'ene kommer.

 

Må du kjøpe PC nå, vil nok en E8400/8500/8600 eller Q9450 være helt greit et par år fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...