stich_it Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Er du i krise ser jeg ikke hvorfor du IKKE skulle få det.. er det nødrett du tenker her? er iallefall den eneste grunnen jeg kan se til at man kan ta en bil uten skilt å kjøre med. men da skal vi snakke om NØD også. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Ja, var det jeg tenkte på, for ser ikke noen andre grunner til å MÅTTE kjøre en bil som ikke er skiltet. En annen rettledning til cossiemk1: Du kan ha gyldig forsikring på en bil uten skilt, men den er ikke lovlig å kjøre av den grunn... Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Pappa hadde ikke skilt på bilen, og vi fikk brev fra kommunen om å flytte bilen fra parkeringsplassen på grunn av at de skulle vaske der. Når pappa gjorde det, hadde vi rett og slett uflaks. Politiet dukket opp, vi fikk en bot på 9000kr, og bilen ble tatt 3 måneder. Og 1 time av tiden vår ble brukt på å snakke! Det kan umulig være riktig. Et sånnt bøtenivå tilsier også andre straffeårsaker. Kjøretøyet blir heller ikke beslaglagt for en førstegangsovertredelse. Lenke til kommentar
danybanany Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Om du har en bil uten skilter har man da forsikring mot tyveri og herværk! Tenk litt på den alle sammen! Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Om du har en bil uten skilter har man da forsikring mot tyveri og herværk! Tenk litt på den alle sammen! Om en bileier velger å levere inn skiltene på bilen, er ikke det det samme som å si opp forsikringen. Men å betale mer enn brann/tyveri vill jo være penger i dass... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det må du faktisk ha minimum delkasko for.. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det må du faktisk ha minimum delkasko for.. Morsom eller?? Det er kun "Ansvarsforsikring" som er påkrevd ved lov på kjøretøy i Norge HVIS bilen har skilter på. (Da ser jeg bort fra kravet om kasko på grunn av pant i pantsatte kjøretøy (leasing/lån)). Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Morsom du eller? Sjekk hvor tett oppat posten din posten min er så skjønner du at den var ment til danybanany over deg.. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Morsom du eller? Sjekk hvor tett oppat posten din posten min er så skjønner du at den var ment til danybanany over deg.. Ehh.. Sorry. Var litt trøtt i natt. Hadde akurat kommet hjem etter å ha kjørt i to døgn (men måtte jo inn her på forumet å skrive litt før jeg krøp til sengs). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå