decophly Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Heihei! Går nå på VG2 på media og kommunikasjon. Er litt usikker om jeg skal satse på journalistikk eller ikke. Søkte litt rundt på forskjellige skoler, og fant en skole i Australia. Tror det var "University of South Australia". Fant ikke tall på tidligere opptakskrav, poengsum. Derfor lurte jeg på om det er noen på forumet som har erfaringer med journalistikk utdannelse i utlandet? Krav(poeng), gode skoler osv. Hva er deres mening om å studere journalistikk utdannelse i utlandet når du kun har en 4'er i engelsk? Går ut i fra man ikke får skrive på norsk. mvh. Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Dette er nok ikke 100% hva du spør etter, men det kan være greit å vite at de fleste som jobber som journalister i Norge ikke har en journalistikkutdanning bak seg. Praktisk erfaring veier som regel mye tyngre, og da kan det være greit å ha noen breddeemner i bakhånd i stedet. Jeg tror heller ikke det er særlig lurt å studere i utlandet med en (forholdsvis) svak engelskkarakter. En venn av meg studerer i London nå, og han opplevde overgangen fra engelsktimene på videregående skole til "English for academic purposes"-faget som utrolig tung og vanskelig. Du vil riktignok måtte foreta en engelsktest før du får godkjenning fra skolen du har søkt på, men etter hva jeg forstått er den langt enklere enn tilsvarende prøver du kan forvente å måtte ta på studiestedet. Endret 11. oktober 2008 av Odesseiron Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg tar et semester i Perth, Australia. Vet de har Journalist- utdannelse her også. Sjekk Edith Cowan University Jeg tar en del mediefag her (har også 4 i engelsk), og har ingen problemer med språket her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå