espenta Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har akkurat kjøpt ny pc, så den gamle er nå bygget inn i nytt kabinett og blir nå brukt som HTPC. Den har en Athlon 64 3200+ og Radeon X1950 Pro. Testet en 720p .mkv-film i kveld og bildet hakker en god del. Har testet med VLC og Media Player Classic med CoreAVC og Haali Media Splitter, og det hakker i begge tilfeller. CPU-bruken ligger på rundt 50-60% så det virker jo forsåvidt greit nok. Ser ut til at det flyter veldig bra på den nye pc'en, så regner med det er noe maskinvareproblemer. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 .mkv kan da være ganske så krevende. Test om det fungerer greit med annet media, sånn som for eksempel DVD, hakker dette også så er det nok en eller annen innstilling som må fikses på. Kanskje sjekke at HD er I riktig overføringsmodus og ikke Pio? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 k-lite codec pack burde funke knall Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 k-lite codec pack burde funke knall Det hakker vist også i VLC som ikke trenger codec packs. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Har du sjekket at MPC bruker CoreAVC og at det interne Matroskafilteret er deaktivert? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Driver til skjermkort er installert og oppdatert? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Veldig godt poeng Ed Hunter. Du må også sjekke at du har satt en god rendrer i MPC. Options->Playback->Output, hvor du velger en av VMR-rendrerene for DirectShow. Lenke til kommentar
espenta Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Takk for svar! Skal se på dette i kveld. Hvordan kan jeg deaktivere det interne Matroskafilteret i MPC? Det kommer hvertfall tray-icon på både CoreAVC og Haali Media Splitter når jeg starter MPC, men noe mer vet jeg ikke. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Finn "internal filters" under "playback"(?) i options, hvor det kan fjernes en hake. Etter at det er gjort må MPC restartes, som med alle andre endringer jeg har nevnt. Men dersom det kommer trayikoner skal det være slik det skal. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 k-lite codec pack burde funke knall Det hakker vist også i VLC som ikke trenger codec packs. vlc suger på hd filmer. hakker hos meg også på 1080p med vlc. Men når jeg bruker media player classic går det som smurt Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 k-lite codec pack burde funke knall Det hakker vist også i VLC som ikke trenger codec packs. vlc suger på hd filmer. hakker hos meg også på 1080p med vlc. Men når jeg bruker media player classic går det som smurt Har faktisk ikke hatt nevneverdig problem med Vlc og .264 eller mkv filer, men så har jeg ikke sett på så alt for mange heller på pc. Såvidt jeg forstår det så ligger Windows utgaven av Vlc langt etter linux utgaven og de søker etter nye windows utviklere. Lenke til kommentar
espenta Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Det hjalp å velge en annen rendrer. Lasta også ned k-lite codec pack, men merka ikke så stor forskjell på det. Et problem er når jeg kjører lavere oppløsning enn 1900x1080 blir det ofte feil i bildet når jeg spiller av 720p-filmer. Det ser ut som en stripe som går tvers over skjermen der det ser ut til at det som er over og under er litt forskjøvet i forhold til hverandre. Er dette pga noe pixelgreier? Blir for smått med full oppløsning til å bruke pcen til surfing, men bør kanskje sette den på max når jeg skal se film? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=2&t=42328 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå