Evas Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Har fått min andre hjemmeside via One.com. Nå kan jeg plutselig ikke bruke FrontPage mer sammen med One.com, de understøtter ikke lenger programmet pga manglende oppdateringer. De anbefaler meg å bruke Dreamweaver, men det er vist meget dyrt. Vet dere om et billigere eller gratis redigeringsprogram som kan brukes sammen med One.com? Jeg skal ikke ha/har ikke noe fancy på mine sider, er bare til opplysning (tekst og bilder). På forhånd takk for svar. Endret 9. oktober 2008 av Evas Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Notisblokk er alltid en enkel vinner. Jeg bruker for øvrig Aptana Studio (gratis). - Veldig fornøyd med dette programmet da det gir meg god oversikt, særlig ved CSS-koding. Lenke til kommentar
Evas Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Notisblokk er alltid en enkel vinner. Jeg bruker for øvrig Aptana Studio (gratis). - Veldig fornøyd med dette programmet da det gir meg god oversikt, særlig ved CSS-koding. Takk for svar. Må nok ha et program, hvor jeg kan gå direkte fra hjemmesiden og inn i programmet uten å skulle gå via kontrollpanelet hos One.com Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Dersom du har ssh(sftp) tilgang på serveren din kan du bruke et program som sftpdrive for å opprette en stasjon på maskinen din som peker mot webhotellet ditt. Lenke til kommentar
Evas Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Dersom du har ssh(sftp) tilgang på serveren din kan du bruke et program som sftpdrive for å opprette en stasjon på maskinen din som peker mot webhotellet ditt. Det vet jeg ikke om jeg har, men skal undersøke det. Takk for svar! Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Du har nok FTP-login. Forresten, er EasyEclipse et bra program hvor du får litt tips og hjelp! :-) Lenke til kommentar
Evas Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Du har nok FTP-login. Forresten, er EasyEclipse et bra program hvor du får litt tips og hjelp! :-) Ehh, vet ikke det , men skal sjekke! Takk for svar! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Nå er vel ikke FrontPage det mest populære programmet her, men hvis du vil fortsette å bruke det så er det bare å lagre filene lokalt og laste dem opp med et FTP-program (som f.eks SmartFTP eller FireFTP hvis du bruker Firefox). Lenke til kommentar
Evas Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Nå er vel ikke FrontPage det mest populære programmet her, men hvis du vil fortsette å bruke det så er det bare å lagre filene lokalt og laste dem opp med et FTP-program (som f.eks SmartFTP eller FireFTP hvis du bruker Firefox). Takk for svar! Etter å ha lastet bunker ned med redigeringsprogrammer og FTP-programmer har jeg kommet frem til at det er First Page jeg vil bruke. Her kan man også laste opp via siden jeg har downloadet en FTP-funksjon. Når jeg kommer til der jeg skal Uploade kommer noe jeg skal fylle ut, og da er jeg helt blank. Er noen så kjempesnill og forklare hva det skal stå i hver enkelt felt, og gjerne så en data-ikke-så-erfaren forstår det. Har som før nevnt mine sider hos/fra One.com. Vet det sikkert føles tåpelig å svare på dette, men jeg er helt og aldeles grønn og det er jo heldigvis frivillig å svare! Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Om du har fått FTP-login av One.com, så står det nok alt du trenger - hvilket er server, User ID, og passord. Account vet jeg ikke helt - jeg har ikke det alternativet i FlashFXP. Site label kan du kalle det du vil - for eksempel "one.com". Lykke til! :-) Lenke til kommentar
Evas Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Tusen takk Joakim Når jeg går inn på FTP-linken jeg har fått fra One.com står det flg.: FTP-rot på ftp.xxxxxxxx.no -------------------------------------------------------------------------------- User xxxxxxx.no has group access to: zzzzzzzz -------------------------------------------------------------------------------- 10/04/2008 06:44 Mappe . 10/04/2008 06:44 Mappe .. 07/02/2008 09:30 210 .htaccess 07/02/2008 09:30 3,329 b-one-default.html 10/04/2008 06:44 568 index.html Kan du se noe fornuftig ut av dette, kanskje forklare hva det forskjellige betyr? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hmm, får du ikke opp en liste over alle filene/mappene? Alle filer som skal vises på siden, skal forøvrig ligge i public_html-mappen. :-) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Det du må fylle ut er: Site Label: Et fritt valgt navn på kontoen/siden Sever: ftp.xxxxx.no User ID: xxxxx.no Password: Passordet du har fått Så må du huke av for "Save Password" Det du kan fylle ut er: Initial Local Directory: Hvor du har lagret siden/filene på din PC. Lenke til kommentar
Evas Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Jooakim, får bare det opp som vist. Men jeg har jo ikke noen filer enda, bortsett fra en, så det er derfor kanskje... Tusen takk Mr D for flott svar, NÅ begynner jeg å se lys i mørket. Men det siste felt; Initial Remote Directory, hva skal jeg skrive der? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Initial Remote Directory er vel greiest at står åpen. Brukes hvis du vil gå direkte til en annen mappe enn public_html. Lenke til kommentar
Evas Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Initial Remote Directory er vel greiest at står åpen. Brukes hvis du vil gå direkte til en annen mappe enn public_html. Tusen takk!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå