stooy Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Jeg skal vise en liste med registrerte brukere og telefonnummer, men med et kriterie som velges bra en kombinasjonsboks. Dette må det tas hensyn til i sql-spørringen. her er formet hvor actionen skal trigges, og valget i komboboksen gjøres: <form method="post" action="phone_list2.php"> <table> <tr> <td><h1>VIS TELEFONLISTE</h1> </td> </tr> <tr> <td><select name="phone_select"> <option value="moa">Moa</option> <option value="breivika">Breivika</option> </select> </td> <td><input class="button" type="submit" value="Vis liste"> </td> </tr> </table> </form> ------------------------------------------------------- og her er koden i phone_list2.php: ... ... <?php $ps = '$_GET[phone_select]'; include('includes/connect.php'); $query = "SELECT * FROM phonelist WHERE store='$ps'"; $result = mysql_query($query); while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<tr>"; echo"<td>"; echo "{$row['name']}"; echo"</td><td>"; echo "{$row['phone']}"; echo"</td><td>"; print '</td> </tr>'; } ?> Noen som ser lett hva som er galt? Endret 9. oktober 2008 av stooy Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 <?php include('includes/connect.php'); $ps = mysql_real_escape_string( $_GET['phone_select'] ); $query = "SELECT name, phone FROM phonelist WHERE store='$ps'"; $result = mysql_query($query); while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<tr>"; echo"<td>"; echo "{$row['name']}"; echo"</td><td>"; echo "{$row['phone']}"; echo"</td><td>"; print '</td> </tr>'; } ?> Lenke til kommentar
stooy Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 takk for raskt svar! fungerer fortsatt ikke. kommer ingen feilmelding, men det kommer heller ingen oppføringer i tabellen... Lenke til kommentar
stooy Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 her er hele koden i phone_list2.php dersom det er til hjelp.. ------------------------------------------------------- <link rel="stylesheet" href="style.css"> <div id="container"> <h1>TELEFONLISTE</h1> <br /> <br /> <table> <tr><td>Navn</td><td>Telefon</td></tr> <?php include('includes/connect.php'); $ps = mysql_real_escape_string( $_GET['phone_select'] ); $query = "SELECT name, phone FROM phonelist WHERE store='$ps'"; $result = mysql_query($query); while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<tr>"; echo"<td>"; echo "{$row['name']}"; echo"</td><td>"; echo "{$row['phone']}"; echo"</td><td>"; print '</td> </tr>'; } ?> </table> <br /> <a href="index.php?include_phone=1">Tilbake</a> </div> Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Og når du kjører spørringen manuelt, så får du opp noe? SELECT name, phone FROM phonelist WHERE store='moa' Forøvrig litt rotete den outputen din. <link rel="stylesheet" href="style.css"> <div id="container"> <h1>TELEFONLISTE</h1> <br /> <br /> <table> <tr><th>Navn</th><th>Telefon</th></tr> <?php include('includes/connect.php'); $ps = mysql_real_escape_string( $_POST['phone_select'] ); $query = "SELECT name, phone FROM phonelist WHERE store='$ps'"; $result = mysql_query($query); if( mysql_num_rows( $result ) > 0 ) { while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<tr> <td> {$row['name']} </td> <td> {$row['phone']} </td> </tr>"; } } else { echo "<tr><td colspan='2'>Fant ingen nummer</td></tr>"; } ?> Endret 11. oktober 2008 av m4rtin Lenke til kommentar
zatux Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) echo (mysql_result($result,0,'name)." med tlf nr ".mysql_result($result,0,'phone'); ville jeg brukt. Men sjekk manuelt at det faktisk stemmer med det du tilsynelatende henter. EDIT: Ja, det blir vell strengt tatt akuratt den samme outputen. Endret 9. oktober 2008 av torvald Lenke til kommentar
stooy Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Og når du kjører spørringen manuelt, så får du opp noe? SELECT name, phone FROM phonelist WHERE store='moa' ja får opp når jeg kjører manuelt.. Lenke til kommentar
PHP_Yoghurt Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Og når du kjører spørringen manuelt, så får du opp noe? SELECT name, phone FROM phonelist WHERE store='moa' ja får opp når jeg kjører manuelt.. Prøv: SELECT (name, phone) FROM `phonelist` WHERE `store` = '$ps' $result = mysql_query($query) or die (mysql_error()); Endret 10. oktober 2008 av PHP_Yoghurt Lenke til kommentar
stooy Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Og når du kjører spørringen manuelt, så får du opp noe? SELECT name, phone FROM phonelist WHERE store='moa' ja får opp når jeg kjører manuelt.. Prøv: SELECT (name, phone) FROM `phonelist` WHERE `store` = '$ps' $result = mysql_query($query) or die (mysql_error()); vel.. kommer noe jeg ikke har sett før nå da.. "Operand should contain 1 column(s)" - er resultatet av det du postet.. Lenke til kommentar
PHP_Yoghurt Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Og når du kjører spørringen manuelt, så får du opp noe? SELECT name, phone FROM phonelist WHERE store='moa' ja får opp når jeg kjører manuelt.. Prøv: SELECT (name, phone) FROM `phonelist` WHERE `store` = '$ps' $result = mysql_query($query) or die (mysql_error()); vel.. kommer noe jeg ikke har sett før nå da.. "Operand should contain 1 column(s)" - er resultatet av det du postet.. http://www.webmasterworld.com/forum112/578.htm http://www.webmasterworld.com/php/3684277.htm http://www.google.no/search?q=Operand+shou...lient=firefox-a Endret 10. oktober 2008 av PHP_Yoghurt Lenke til kommentar
Harald B Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ser i den første posten din at du har brukt method="post" på skjemaet ditt. Da må du bruke $_POST istedet for $_GET som du har brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå