iPhone911 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er 15år og bor i Bergen. Vet dere om det er noe rallygreier her? Eller om det er lovlig for en 15åring å kjøre? Hvis dere vet om noe er det fint om dere legger ved linker. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Tror man kan kjøre rally fra det året man fyller 16. Det er det iallefall i bilcross... Skal sjekke bilsportboka. Edit: Fra bilsportboka: Som fører kan man delta i ungdomsrally fra fylte 16 år til og med det år vedkommende fyller 18 år. Førere som har eller har hatt norsk førerkort for bil, eller som har sperrefrist kan ikke delta. Før deltakelse må trafikat grunnkurs være fullført, og ledsager må innestå for at fører innehar grunnleggende kjøreferdighet og kjennskap til den aktuelle bil. Ledsager må ha fylt 25 år, ha gyldig førerrett uavbrutt de siste 5 år før løpet. NBF kan kreve å godkjenne ledsagere. Både fører og ledsager må være norske statsborgere. Endret 10. oktober 2008 av rotaxmax Lenke til kommentar
iPhone911 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 OK, Tusen takk. Er det noen steder i/ nær bergen? Lenke til kommentar
Galiano :) Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Du kan kjøre junior bilcross, og rallycross junior. Bilcross er hobby, rallycross er dyrt ! Eikås Motorsenter ved Åsane kan være behjelpelige Lenke til kommentar
iPhone911 Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Takk for svar Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Jeg anbefaller deg etter personglig mening om og begyne med bilcross. før du begyner med rallycross. Dette er fordi det ikke er så stor pågang for rallycross junior her på vestlandet. (kan vær jeg tar feil. ) Du får ikke kjørt løp som junior bilcross. Men du før kjør trening. Når jeg tenker meg om så får du lov til og kjøre clubløp vis cluben har det og har sakt at 15 åringen skal få delta Fra og med det året du fylder 16 har du lov til og kjøre vanlige løp som er i vestlands mesterskapet, vikedals cupen. Jeg vet ikke om bergen har egen cup. Åsså har du jo norges cupen da du kan lese litt mer om BC her på forumet under titelen Den store bilcross tråden <a href="https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=798099" target="_blank"><a href="https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=798099" target="_blank">https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=798099</a></a> linken ps: ser deg vel på banen i vikedal om 1års tid da hehehe vis du begyner med bilcross/rallycross da selvsagt. hehe Endret 21. oktober 2008 av EX-adrin Lenke til kommentar
iPhone911 Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Håper det Takk for svar. Sees på banen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå