Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med maskinen etter formatering. Driverproblem?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Formaterte PC'en min sist lørdag (har Windows Vista 32) og etter det så har jeg merket noen problemer som jeg ikke helt vet hva er. Kan hende jeg er såpass dum at det er noen drivere eller noe andre småting som jeg har glemt å innstallere som er grunnen.

Problemet lyder følgende: Når jeg går inn på youtube, vg tv eller andre slike sider så begynner maskinen å hakke. Det samme problemet går igjen hvis jeg f.eks laster ned en fil, film eller noe lignenede på nettet. Hvis jeg hører på musikk samtidig som jeg laster ned en fil så hakker lyden forferdelig og selve musepekeren lagger bortover. Et annet problem er at hvis jeg lar PC'en stå på litt, og at jeg f.eks kommer tilbake til maskinen igjen så kommer jeg meg ikke inn på IE. Da står det at jeg ikke har internett selvom jeg fortsatt kan prate med folk på Skype, spille CS, være på MSN o.l.

Når jeg da prøver å kjøre "Diagnotiser og reparer" nettverkskobling så kommer det opp en feil som sier at jeg kanskje har to brannmurer og at en av de kan blokke port 80 eller noe. Prøvde å skru av windows brannmuren men den samme feilen kom opp igjen.

Etter at jeg formaterte så var jeg så dum at jeg ikke innstallerte hovedkort driverne FØR jeg innstallerte skjermkort driveren og lyddriver osv. (en kamerat av meg sa at dette kunne føre til problemer).

Før jeg formaterte så hadde jeg ingen problemer med dette i det hele tatt.

Jeg tenker også på om det kan ha blitt noe kluss med ethernet driveren eller noe i den duren?

Specs: AMD Athlon 64 6400+ Black Edition

MSI K9N Platinum (husker ikke helt korrekt men mener det er det.)

GeForce 8800 ULTRA

Integrert Realtek lydkort.

3,3gb ram

Vista Home Premium

Bøyer meg i støvet for alle svar!

Spør hvis det er noe mer dere vil vite om PC'en eller andre ting.

Mvh Even

Endret av EvenL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sørget for at du har drivere som er kompatible med Windows Vista?

Ja, har formatert og lagt inn alle drivere på nytt igjen men uten at det ble noe bedre. Alt fungerer perfekt en stund først før ting begynner å fungere dårligere.

Lenke til kommentar

Merket at problemet kom igjen nå så da prøvde jeg DPC Latency Check.

Nå kom det masse røde streker og det sto:

"Some device drivers on this machine behave bad and will probably cause drop-outs in real-time audio and/or video streams. To isolate the misbehaving driver use Device Manager and disable/re-enable various devices, one at a time. Try network and W-LAN adapters, modems, internal sound devices, USB host controllers, etc."

Alle enhetene mine er oppdatert, dette har jeg gjort manuelt. Bør jeg bare prøve å deaktivere en og en som nevnt over?

Even

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Har kanskje funnet problemet, tror jeg hadde innstallert feil chipset driver til HK'et.

Men - jeg har lagt inn den nye nå, og så langt så ser det perfekt ut. Men jeg slettet ikke den gamle chipset driveren før jeg la inn den nye fordi jeg klarer ikke å finne den mappen som driveren evt. ligger i?

Er det bare meg som er idiot som ikke ser den eller er dette vanlig?

Trodde det skulle være en mappe som het nForce eller noe som det lå i.

Mvh Even

Lenke til kommentar

Har prøvd å innstallert ny chipset driver igjen men denne funket like dårlig.. begynner å bli mektig irritert.

Hvordan kan jeg finne ut hva hovedkortet mitt heter? Skrudde opp kabinettet og da sto det MSI K9N SLI Ver. 2.1. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne driver/chipset (?) ting til dette kortet?

Mvh Even

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...