Gå til innhold

Ny PC max 5000kr gaming, internett ol.

Anbefalte innlegg

Hei. no er eg virkelig nødt til å ha meg ny PC, min e faktisk 6 år gammel.

Må ha nytt d aller meste.

Har en Hitachi disk på 300gb som eg kjøpet for 2 år siden. som kansje er brukar fortsatt? =)

ellers så har eg skjerm, tastatur, mus, høytalere og en viftekontroller m/4 stk vifter. 2x120mm og 2x 80mm.

Er en stund sidne eg var inn i d nyeste av ting fra PC værdenen, så eg trenger litt hjelp.

Vil hest kunne spille litt på maskinen, Og ha en PC som fungerer raskt til videoredigering, o diverse ting og tang =)

Max prisen er 5000kr

Men er ikkje nødvendig å bruke alt =)

Min noverende PC som skal ombygges:

cpu: AMD athlon XP 2000+ 1.6Ghz

Ram: Geil 1024MB DDR 400Mhz CL 2.5 (2x 512)

hk: MSI (følgte med en packad bell maskin)

hdd: Hitachi 250gb 7200rpm 8mb + Maxtor 60gb 5200rpm.

skjermkort: Ati Radeon 9550 256mb.

kabinett: Raidmax scorpio, svart

Tastatur:Logitech2o DeLuxe Keyboard Midnight Black

Mus: Logitech

PSU: 250w (følgte med en packard bell maskin)

høytalere: 5.1 surround anlegg

annet: PCI til USB2.0 kort 5 stk utganger, en CD-brener og en DVD-spiller. (DC og DVD følgte med packard bell maskin)

ThermaTake Viftestyring 2x 80mm 2x 120mm.

På forhånd takk :)

Endret av Vegis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

annet: PCI til USB2.0 kort 5 stk utganger, en CD-brener og en DVD-spiller. (DC og DVD følgte med packard bell maskin)

Jeg tror at folk kan svare, men det er bare så mye informasjon i den første posten din, så det tar dermed så lang tid å svare ;)

Mitt forslag er at du beholder viftestyringa og harddisken og skroter resten. Når du først skal oppgradere, kan du likegreit oppgradere sånn at det varer lenge.

Har selv sett etter PC til 5000kr til gaming i det siste, og det jeg har kommet frem til med hjelp av forumet her er denne lista her. Da tok jeg utgangspunkt i #3 Kontoristen, og oppgraderte skjermkort, prosessor og nedgraderte harddisken, for det har jeg fra før.

Da får du en knakanes god prosessor (e8400), masse ålreit minne (Kingston PC6400 4gb) og det skjermkortet som udiskutabelt gir deg mest kraft pr krone (hd4850). HK er helt greit og gjør nytten, og kabinettet kommer med helt greit strømforsnyning.

Tror det er oppmot det beste du får for 5000kr.

Jeg skal kjøpe akkurat den lista med en gang lønninga kommer :)

Innvendinger?

Lenke til kommentar

Jeg tror at folk kan svare, men det er bare så mye informasjon i den første posten din, så det tar dermed så lang tid å svare ;)

Mitt forslag er at du beholder viftestyringa og harddisken og skroter resten. Når du først skal oppgradere, kan du likegreit oppgradere sånn at det varer lenge.

Har selv sett etter PC til 5000kr til gaming i det siste, og det jeg har kommet frem til med hjelp av forumet her er denne lista her. Da tok jeg utgangspunkt i #3 Kontoristen, og oppgraderte skjermkort, prosessor og nedgraderte harddisken, for det har jeg fra før.

Da får du en knakanes god prosessor (e8400), masse ålreit minne (Kingston PC6400 4gb) og det skjermkortet som udiskutabelt gir deg mest kraft pr krone (hd4850). HK er helt greit og gjør nytten, og kabinettet kommer med helt greit strømforsnyning.

Tror det er oppmot det beste du får for 5000kr.

Jeg skal kjøpe akkurat den lista med en gang lønninga kommer :)

Innvendinger?

Med andre ord da. så kan jeg fjerne hardisken du har satt opp i lista di?

Lenke til kommentar
Med andre ord da. så kan jeg fjerne hardisken du har satt opp i lista di?

Ja, det kan du trygt gjøre :) Jeg har akkurat bestilt den lista, og alle delene har kommet i posten. Gleder meg til å skru det sammen.

Den eneste endringa jeg har gjort er at jeg har byttet det vanlig HD4850-kortet med Asus hd4850 TOP kortet. Hos Amentio.no koster det 11kr MINDERE enn vanlig Asus 4850. TOP er i praksis helt likt, bare litt clocket og har en mye bedre vifte. LØP OG KJØP!

Her er den oppdaterte handlelista og nøyaktig det jeg kjøpte.

Noe mer du lurer på?

EDIT: Ser nå at nesten alle er utsolgt for minnebrikkene og e8400. Veldig rart. De får de nok fort inn igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har du fått pc'n din ragnarocc? :)

jada, den er oppe og går strålende. Kjører Crysis på HIGH med 8x AA med strøken fps. Har foreløpig bare XP 32bit, så kan sikkert kjøre litt mer med vista 64.

Fallout 3 er Ultra High på alt med full AA og masse fps.

Veldig, veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...