GunnarGul Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Heisan Prøvde å overklokke litt i dag. Jeg har en Intel core 2 duo og 2 hd radeon 4870 i crossfire. Først overklokket jeg prosessoren til 3,6 GHz, var nødt til å sette opp vcore 1V for at windows skull starte. Etter at jeg fikk startet opp kjørte jeg 3Dmark06, fikk en score på 17500 noe som er mye høyere enn jeg noen gang har hatt før (før fikk jeg rundt 15000). Så overklokket jeg skjermkortene. Brukte catalyst control center og satte alt på max (gpu clock på 790 og memory clock på 1100) på begge kortene. Begge kortene er helt stabile og blir ikke varmere enn 70 grader under load. Problemet mitt er at etter jeg overklokket skjermkortene får jeg bare 15000 igjen i 3dmark06. Når jeg satte ned kortene igjen var fikk jeg fortsatt 15000. Når jeg satte de opp igjen fikk jeg bittelitt lavere score, omtrent 100 lavere. Etter dette brukte jeg stress prime 2004 for å sjekke om cpu var stabil, det var den ikke så nå er den satt ned til 3,4 GHz. Ved å sette ned CPU og ha skjermkortene på default førte til at jeg fikk 16900 i score. Merkelig Hvorfor gir overklokking av skjermkortene mine lavere score? Og har noen et svar på de andre merkelig tingene? Lenke til kommentar
a-z Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 sette opp Vcore 1 volt? kan hende at CPUen og GPUene har vært litt varme, selv om programvare har sagt noe annet. sjekk med flere programmer. på den annen side, så er det ganske rart det som skjer. da jeg satte min rekord i 3DMark 06 (litt over 20 000), kjørte jeg min QX9650 på 4 GHz (med midt på treet luftkjøling), også greide jeg å sette en ganske heftig overklokk på GX2, helt til 750 MHz på kjernene (kjører 600 MHz på stock). kortet ble jo grisevarmt, viften hylte som et lite jetfly, fikk mange artifacts (noe som jeg antar var pga varmeutviklingen), CPUen ble nok god og varm den og, men allikevel fikk jeg høyere score enn jeg har fått før. så at du får dårligere score av overclock er litt rart ja. sikker på at du ikke hadde en eller annen systemprosess som tilfeldigvis kjørte i bakgrunnen akkurat mens du overklokket? et antivirusprogram kan gi ganske betydelig reduksjon i ytelse. kan også hende at du rett og slett har for dårlige drivere, kanskje CF gjør ett eller annet som gjør at du får dårligere ytelse ved overklokking, eller at hovedkortet ditt egner seg dårlig til overklokking Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Alt funker fint nå. Med cpu på 3,6 GHz og skjerkort på max overklokk i CCC, får jeg omtrent 18500 i 3dmark06 Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Mine to stk asus 8800gt kort som kosta meg 900kr pr stk for noen månder siden gir meg 19300p i 3dmark 06;D prøv vantage Gunnar! 3dmark 06 får du ikke utnytta korta dine ordentlig i. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Prøvde vantage en gang, men husker ikke hva jeg fikk, og man kan jo bare bruke det en gang, med mindre man kjøper det... Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Klarte å ta vantage på nytt. Fikk P11950. GPU score: 15322, CPU score: 7197. Er dette bra? Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det er en helt grei gpu score:) Grunnen til noe lav cpu score er fordi du har AMD gpu som ikke støtter physX dessverre... men dette har da ikke noe å si i de aller fleste av dagens spill:) Btw. setter meg ned å spiller Far Cry 2 nå!! Dette bør testes gunnar! Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Har vært bortreist i helgen, så skal kjøpe det på mandag Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Nå har jeg kjøpt det Installerer det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå