Mhz Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Lurer på om 2,67Ghz quad skaper flaskehals for 4870x2? Kjører Crysis Warhead og Stalker på 15-35fps på high/very high 1600x1200 uten AA eller AF. Venter litt med å overclocke, må finne ut hvordan garantien på CPU'en og PC'en generelt påvirkes. Men hvis jeg bestemmer meg for å overclocke, og kommer opp stabilt mellom 3 - 3,2ghz, ville jeg da sett noe forbedring? Har 750W PSU så er nok ikke den som skaper problemer. Sendte inn PC'en til Netshop siden det var noe galt med den, og ytelsen er bedre nå, cirka 50% bedre, men fortsatt ikke maks. Viste ikke helt hvor jeg skulle poste, siden det angår grafikk kort, cpu og overclocking. Endret 9. oktober 2008 av Mhz Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ved 2.67GHz vil den være en flaskehals for 4870x2. Anbefaler deg å lese denne artikkelen om cpu skalering ved bruk av 4870x2. Lenke til kommentar
Mhz Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Leste artikkelen, og la merke til at FPS økelsen fra 2,6ghz til 3ghz var mellom 1-8fps. Dette virker jo ikke som en stor økning. Du mener i allefall at jeg vil se en god FPS økning ved å overclocke opp til 3-3.2ghz? Har stock-cooling foreløpig, men burde greie 3Ghz med stock cooling. Er dette den grunnleggende faktoren til FPS'en holdes tilbake, eller kan det være noe annet? Har testet CCC AI on and off, drivere osv. Blir litt skuffa når jeg ser andre på f.eks youtube med cirka samme PC som kjører crysis på full guffe uten hitches. Endret 9. oktober 2008 av Mhz Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 spill crysis i lavere oppløsning. Crysis er SVÆRT krevende ved høy oppløsning. Ellers er Crysis cpu krevende. Jeg merker vesentlig forskjell i crysis fra 3,1 ghz til 4,4 ghz Lenke til kommentar
Mhz Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Takk for svar 1600x1200 er ikke høy oppløsning for 4870x2. Kortet er laget for høye oppløsninger. Vil jo ikke kjøre på lavere oppløsninger når jeg vet at PC'en egentlig burde greie den oppløsningen. Blir jo som å kjøpe en bil på 200 hestekrefter, men så må man tone den ned fordi motoren kortslutter når den kjører på full guffe. Kanskje litt teit sammenligning men du skjønner poenget. Tilogmed lest at jo lavere oppløsning man kjører jo mer blir CPU belastet. Også lest at det er større forskjell i FPS når man går fra 2,6ghz til 3ghz, en 3ghz til 3,4ghz. Dette kan jeg jo ikke bekrefte ettersom jeg ikke har prøvd å overclocke enda selv Får forresten cirka samme FPS (15-40) i Stalker Clear Sky med nesten alt max, dx10 og ingen AA/AF Endret 9. oktober 2008 av Mhz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå