Gå til innhold

dachsen min har skive utgliding og er kanskje lam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

En dachs bør holdes slank for å unngå ledd og ryggproblemer.

Prolaps er vel også ganske vanlig hos denne hunderasen..

Overvekt hjelper IKKE på, for å si det sånn.

 

Den må ha fått mere enn bare vafler.. Min får mye rart daglig, og er langt ifra noen overvekt.

Dere burde ha sagt strengt nei til bestemor for seks år siden :p

Lenke til kommentar

Det skal ikke nødvendigvis så mye mer enn vaffler til for å gjøre en liten hund feit. Det er mye erergi/kalorier i vafler, og det skal ikke mange hjerter til før hunden har fått hele sitt dagsbehov.

 

Min Geisha la på seg av at typen ga henne middagsrester i en periode. Typen så ikke at hun var feit , så jeg tok med meg bikkja og typen til dyrlegen og fikk dyrlegen til å fortelle oss at bikkja var noe overvektig og kunne gå ned en kg.

 

For ca 1 mnd siden sluttet jeg å gi henne slankemat, og gikk over til vanlig royal canin blandet med vom. Veide henne i går, og hun veier fremdeles 4,3 kg.

 

Å få folk til å forstå at de ikke skal mate bikkja med mye forskjellig vet jeg at ikke er lett. Har selv en far som synes det er artig at hunden følger etter han på kjøkkenet. Der vanker det som regel skinke, brødskiv med leverpostei og andre godsaker. Nå har ikke hundene mine tatt noe skade av det, og jeg har fått han til å begrense seg slik at det ikke blir så mye av det. Så lenge begge hundene mine er slanke skal jeg ikke ta fra han gleden av å gi hundene noe som er skikkelig godt, så lenge det ikke er farlig for de.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vi var på tur med henne i dag, vi triller henne opp til marienlyst i min gammle barnevogn.

Så når vi kommer dit til gresset, løfter vi henne ut og tar en sjerf rundt rompa hennes for å løfte opp bak beina og hun setter av gårde som bare det, jeg må løpe bak henne og holde opp rompa hennes eller flyr hun ut, bak beina spreller, men hun har ikke balansen til å bruke dem, så det bare spreller mens hun bruker forbeina. Hun løper rundt i området som om hun ikke skulle ha noen problemer, så når hun har løpt fra seg og gjort sakene sine løfter vi henne opp i vogna igjen og setter hjem over

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...