Gå til innhold

dachsen min har skive utgliding og er kanskje lam


Anbefalte innlegg

I dag skulle jeg ut med dachsen, men hun var lam i bakbeina, og greide ikke gå, jeg måtte ringe stefar og mamma og be de komme hjem, og hun ble kjørt til dyrlegen, hun må være der over natta, og de skal ta røntgen i morgen, hun hadde noe følelse i bakbeina, så det er en liten sjangse at de kan oppere, men det er skjeldent det skjer,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, aldri før, hun er relativt kort og kraftig, så jeg håpet vi ikke skulle ha dette problemet.

 

men hun er også uforsikig, hun hopper ned fra høye senger osv, noe hun ikke bør gjøre,

broren min døde for noen uker siden, og jeg vet ikke hvordan mamma vil ta å miste dachsen så kort tid etter å ha mistet sønnen sin

Lenke til kommentar

vel, hun er lam, men værre er at blodtilførselen også er blokert, det er veldig alvorlig, men vi sa de skulle oppere, hun fortjener alle sjangser vi kan gi henne, hun er bare 10 år og har fremdeles mange gode år igjen.

 

selv om opprasjonen blir vellyket, vil det ta flere måneder før vi vill vite det

Lenke til kommentar

hun har blitt opperet nå, det var MYE skade, 3 skiver har glidd ut, og ryggmarg har rendt ut.

 

det ser ikke bra ut, de vil ha henne over helga, så får vi se hvordan det blir å ta henne med hjem, jeg er ikke sikker på hvordan man gjør det med sånne skader, hun må nok ligge i bur, så hun ikke kan bevege seg så mye.

 

dette blir tunge tider fremover

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

hun er lam enda, hun er har fått komme hjem og vært hjemme i noen uker nå, vi må bære rompa hennes når hun er ute, vi bruker nå bare et skjerf, men vi håper å få en skikkelig bære sak for henne, vi driver med fysioterapi hjemme, trener opp beina hennes, driver å har henne i badet så hun kan prøve å gå med vannet som støtte.

 

men det ser ikke helt bra ut og selv om det skulle godt bra kan det ta lang tid, fysioterapauten sa at det en gang tok over et halvt år.

 

problemet er at hun er feit og lat, noe som gjør det hele vanskligere, hun er så tung at jeg er den eneste som kan bære henne opp og ned trappa uten problemer, mamma sliter seg helt ut av å gjøre det og orker bare gjøre det en gang i uka, og stefarn min får vondt i ryggen

Lenke til kommentar

Ikke vondt ment;

men kanskje det beste er å la hunden slippe? Noen ganger må vi tenke på hunden, og ikke på oss selv.

Hun er ti år, overvektig, lam, og det tar kanskje et halvt år før hun blir bra igjen.

Dere må spørre dere selv om det virkelig er verdt det?

 

Nå er jeg kanskje enda litt mer frekk, i en trist tråd.

Men det er ikke rart den fikk problemer med ryggen hvis den er meget overvektig?

Lenke til kommentar

Jeg er kjent for å snakke fra levra :!:

 

For at jeg ikke skal høres brutal ut...

Jeg er den som vil gjøre ALT for at min hund. ALT. Jeg mistet en valp pga benbrudd og ei av epilepsi. Dette i løpet av to år. Det var et sant helvette i ettertid.. Enda kan jeg felle en tåre, og dette er mange år siden.

Men noen ganger må vi rett og slett tenke litt lenger enn oss selv :(

Hunden greier jo ikke å gå!? Den er overvektig, og blir ikke akkurat slankere av å være lam. Det tar lang tid før hunden kommer seg igjen, og kanskje hun aldri vil bli bra?

Bedre å la hunden sovne stille inn nå, før den(og dere) blir utslitt. Lettere sagt enn gjort! Dette er hvertfall hva jeg tenker om saken. Hva jeg hadde gjort i deres situasjon aner jeg ikke. Hadde trolig gjort det det meste.

Lenke til kommentar

hadde hun hatt det vondt så ville det ikke vært noe problem, men hun har ikke vondt, hun er glad og fornøyd, ingen smerter og hun stuer heller ikke, hun er seg selv bare hun kan ikke bevege bakbeina, og 9 av 10 hunder med prolaps kommer seg, så vi avliver henne ikke før det ikke er noe annet valg, det skal også sies at flere dachser lever lykelige med rullestol.

 

hun veier 15kg nå etter å hva vært på diet i 6 måneder hun veide 17 før

Lenke til kommentar

vi får se, vi har ikke gitt opp håpet at hun vil gå, hun har fremgang, men den er treig.

 

men vi gir ikke opp enda, hadde hun hatt det vondt eller sturet, hadde jo valget vært enkelt, men så lenge hun er seg selv, føler jeg i hvertfall at det ikke er riktig å avlive henne enda, viss hun ikke blir frist, og hun ikke trives med eventuelt rullestol har vi ikke noe valg, men det blir ikke før etter jul.

 

nå har hun det helt greit, nå, vi har gjort om stua, så hun har mye tepper å bevege seg på, hun kommer rundt når hun vill, og vi trener henne flere ganger om dagen med forskjellige øvelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...