heggstad Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hei. Tok dette bildet i sommer, og legger det nå ut her, mens en av de mange høststormene herjer utenfor. Er det noen som vil kommentere? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Bildet gir ikke meg noe spesielt. Ganske fint utgangspunkt men dårlig effekt. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Takker i alle for rask kommentar ;P . Effekten fant jeg i det nyeste digital photo bladet, og hadde lyst å prøve det. Noen flere? Lenke til kommentar
Carny Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Syns det så litt kult ut, selv om effekten egentlig ikke passet. Det gir meg en slags dommedag-følelse...og folkene ser ikke akkurat ut til å la seg affisere av det Lenke til kommentar
Kenny2000 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg synest ikke bildet var så ille. Fargene er helt ok og bildet er vel typisk et "plakat" bilde. Du har ikke vært nøyaktig nok med maskeringen dog, det ser en tydlig i hullet på fjellet og ved sjøkanten på høyreside. Utsnitt helt greit, jeg ville kanskje hatt med litt mer av fjell/strand på venstre side uten å redusere høyre side. Minner meg om sort/hvitt bilder som blir kunstig fargelagt. Personlig har jeg litt sans for den typen bilder. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Du brukte maskering for denne effekten? Tsktsk. Uansett så så det kult ut, men det har vel mer med at bildet er kult enn effekten. Det hadde vært et dødt bilde hvis det ikke var for folkene. Kan vi få se originalen? Ser ut som et bra emne for redigering. Edit: Maskeringen var for å gjøre sjøen mørkere, imens fargene kommer fra et justeringslag, eller hva? Edit2: Og fargene kommer fra et gradient map? Endret 9. oktober 2008 av pederk Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Du brukte maskering for denne effekten? Tsktsk. Uansett så så det kult ut, men det har vel mer med at bildet er kult enn effekten. Det hadde vært et dødt bilde hvis det ikke var for folkene. Kan vi få se originalen? Ser ut som et bra emne for redigering. Edit: Maskeringen var for å gjøre sjøen mørkere, imens fargene kommer fra et justeringslag, eller hva? Edit2: Og fargene kommer fra et gradient map? Ja, jeg gjorde akuratt som det sto i fotobladet; bruke Lasso Tool til å markere, for å deretter bruke curves på alle elementene. Fargene fikk en etter å skrudd litt på fargekanalene i Curves. Men legger ved orginal etter ønske; Lenke til kommentar
presjes Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Med den effekten du har brukt skulle jeg ønske å se havet vise krefter, og da uten så mange mennesker på stranda, for når havet viser krefter så tørr ikke folk være der Syns originalen som en refleksjon av en idyllisk sted var finere, men må kanskje jobbes litt med fargene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå