Gå til innhold

Warhammer Online: Når skal gamer.no skrive noko om WAR?


Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke om vi har fått en ny MMORPG-tester, men jeg tror ikke det. Artiklene skrives ut ifra hva som er av størst interesse og opplysningsverdi. World of Warcraft er en såpass stor sensasjon på spillfronten at omtrent alle kan relatere til det på et eller annet plan. De to andre er dessverre ikke spill av det samme kaliberet, og da er det opp til de som skriver artiklene å prioritere hva som skal omtales.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trenger no ikke å spille et mmorpg i ukesvis. kan no teste det et par timer og komme med et første intrykk?!

 

Med tanke på den dybden og den enorme størrelsen som kjennetegner MMORPG-spill tror jeg nok at dette hadde skapt enda større reaksjoner enn nå. Jeg vet i hvert fall at jeg hadde følt meg snytt om spillet jeg investerte flere hundre timer i hadde blitt vurdert på et par timer. MMORPG-spill har så fantastisk mange aspekter at det blir urettferdig ovenfor alle å ikke fordøye spillet skikkelig.

 

 

så det du skriver her er du egentlig ikke enig i?!

 

Jeg synest at det er feil av gamer.no og KUN skrive om det største mmorpg spillet. for de fleste vet vel hvordan Wrath of the lich king er av egen erfaring eller av andre som spiller spillet. selv har jeg fåt tilbud om å prøve det fra 3 kompisser.

 

synest at dere bør "reklamere" litt for de mindre populære spillene også.

Lenke til kommentar
Men hva har de andre spillene kommet med i det siste som har vært tilsvarende Wrath of The Lich King? Det har vært tre artikler om Age of Conan og en som omfatter både Age of Conan og Warhammer Online den siste måneden, så litt har det vært. Er det essensiell informasjon om spillene ute blir det etter all sannsynlighet dekt :)

 

joda, klager ikke på at dere kun skriver om et spill, men at dere sier at det er for tidkrevende å teste et mmorpg spill, og det ikke ville være grundig nokk å skrive en første intrykk artikel/opplevelse siden det vil gi feil intrykk. men så gjør dere netop det med wow.

 

Er kjempe fint at dere skriver om andre mmorpg spill, men hvorfor ikke skrive en liten test artikel eller første intrykk av et annet mmorpg spill en det som er det største og fleste kjenner til.

 

men det er ikke det at de andre spillene har kommet med noe speielt uten at de har kommet, men det burde vel være spesielt nokk?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere beror det hele på hvilke spill som spilles blant skribentene.

 

så en skribent trenger kun å skrive om de spillene han selv spiller?

hender aldri at de prøver nye spill eller får i oppdrag å prøve nye spill de egentlig ikke spiller?!

 

Så vist ingen av dere skribentene kommer til å spille f.eks diablo 3 vil det bety at gamer.no aldri kommer til å skrive om spillets innhold eller et første intrykk om det?

Lenke til kommentar
Blizzcon er en av årets viktigste spillmesser, dette har ingenting med World of Warcraft kontra Warhammer Online å gjøre.

 

Blir dere invitert av Blizzard til slike messer ? Hvordan funker det ? Sponser de reisen ?

Vi alle vet at Blizzard har et ganske aggressivt reklameopplegg rundt WoW, merker dere som anmeldere/skribenter noe til dette ?

Lenke til kommentar
Selvfølgelig ikke, men det tror jeg at du er fullstendig klar over :)

 

Og som jeg også har nevnt tidligere er vi på utkikk etter folk som kan anmelde MMORPG-spill. Det er tidkrevende nok å anmelde vanlige spill, derfor blir det vanskelig å kombinere det med det som unektelig er den mest tidkrevende sjangeren av de alle.

 

Dette er en ubrukelig unnskyldning, vi forlanger IKKE en anmeldelse men et førsteinntrykk.

Lenke til kommentar

... og jeg har allerede forklart hvorfor et førsteinntrykk blir vanskelig å få til når man ikke har noen som spiller spillet. Nå prater du/dere i sirkler her.

 

Hvorvidt Blizzard spanderer slike turer på skribenter har jeg ingen anelse om, men om dette er tilfellet er ikke det en ny/spesiell virkemåte i verken spill- eller filmbransjen.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar
... og jeg har allerede forklart hvorfor et førsteinntrykk blir vanskelig å få til når man ikke har noen som spiller spillet. Nå prater du/dere i sirkler her.

 

Grunnen til at dere ikke har skrevet noe om WAR etter release har vel også blitt resirkulert ganske mye.Siden dere har førsteinntrykk om nesten ALLE store spilletitler som kommer er det nesten påfallende stille om WAR, som tross alt er en stor spilletittel da over halvannen millioner eksemplarer er solgt.

Som andre har nevnt ovenfor, er det kritikkverdig om dere bare skriver om spill dere liker eller faller inn å spille basert på egen innskytelse.

Mitt forslag er at dere kjører på med mer reklame slik at dere faktisk har råd til å ansette folk som kan skrive om aktuelle spill, ikke bare frivillig basis.OG som fyren som skrev første inntrykket om WOTLK - 30 timer er faktisk nok.

Jeg spiller både WAR og WoW og begge er fantastiske spill.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Mitt forslag er at dere kjører på med mer reklame slik at dere faktisk har råd til å ansette folk som kan skrive om aktuelle spill, ikke bare frivillig basis.OG som fyren som skrev første inntrykket om WOTLK - 30 timer er faktisk nok.

Jeg spiller både WAR og WoW og begge er fantastiske spill.

Ja for han som skrev den hadde aldri spilt wow før, det var hans første char, og han ville ikke spilt det om han ikke jobbet med gamer.. En char han fikk allerde levlet til 70. Førsteintrykk av en utvidelsespakke (fra et spill man har spilt i måneder og år, så man kjenner alle spilmekanikkene fra før), og et totalt nytt spill er veldig forskjellig.

 

Gamer no kan skrive om akkuratt de spillene de vil, det vil alltid være noen som blir sure/skuffet over at deres kjærlighetsbarn ikke får en omtale eller den medieoppmerksomheten de mener spillet fortjener. Get over it, de kan ikke trues til skrive om war om de ikke har bemanning til det, ser heller ikke for meg at de skal tvinge noen til å spille det.

Lenke til kommentar
... og jeg har allerede forklart hvorfor et førsteinntrykk blir vanskelig å få til når man ikke har noen som spiller spillet. Nå prater du/dere i sirkler her.

 

Grunnen til at dere ikke har skrevet noe om WAR etter release har vel også blitt resirkulert ganske mye.Siden dere har førsteinntrykk om nesten ALLE store spilletitler som kommer er det nesten påfallende stille om WAR, som tross alt er en stor spilletittel da over halvannen millioner eksemplarer er solgt.

Som andre har nevnt ovenfor, er det kritikkverdig om dere bare skriver om spill dere liker eller faller inn å spille basert på egen innskytelse.

Mitt forslag er at dere kjører på med mer reklame slik at dere faktisk har råd til å ansette folk som kan skrive om aktuelle spill, ikke bare frivillig basis.OG som fyren som skrev første inntrykket om WOTLK - 30 timer er faktisk nok.

Jeg spiller både WAR og WoW og begge er fantastiske spill.

enig. synest at det er rart at de ikke gir en i oppdrag å spille AoC, EQ2, war eller andre spill når de kan skrive et første inntrykk fra WOTLK. som nevnt over så er 30 timer mer enn nokk for et første inntrykk, og det er vel ikke så veldig mye mer enn hva man bruker på andre spill?

 

 

 

 

Men alt i alt, hjelper det vel lite at vi "klager" over gamer.no sin prieotering av spill. men men..

Lenke til kommentar

30 timer er drøyt tre ganger så mye som hva jeg som regel forventer å bruke på et annet spill, noe som vil si at på den tiden jeg kan skrive en forhåndstitt av Warhammer: Online kan jeg anmelde tre andre spill. Da må man veie opp hva som gir mest mening. Interessen for AoC og Warhammer Online er i nedgang, samtidig som den for World of Warcraft er på vei oppover enda.

 

Kilde.

 

Dessverre vrir og vender du på alt jeg sier til din egen favør. Siden du tydeligvis ikke hører på hva jeg sier føler jeg at det er fåfengt å fortsette noen som helst diskusjon.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar
30 timer er drøyt tre ganger så mye som hva jeg som regel forventer å bruke på et annet spill, noe som vil si at på den tiden jeg kan skrive en forhåndstitt av Warhammer: Online kan jeg anmelde tre andre spill. Da må man veie opp hva som gir mest mening. Interessen for AoC og Warhammer Online er i nedgang, samtidig som den for World of Warcraft er på vei oppover enda.

 

Kilde.

 

Dessverre vrir og vender du på alt jeg sier til din egen favør. Siden du tydeligvis ikke hører på hva jeg sier føler jeg at det er fåfengt å fortsette noen som helst diskusjon.

 

"30 timer er drøyt tre ganger så mye som hva jeg som regel forventer å bruke på et annet spill, noe som vil si at på den tiden jeg kan skrive en forhåndstitt av Warhammer: Online kan jeg anmelde tre andre spill."

- Nok en merkelig ting å si, dere anmelder bare 10 timers spill ?

 

Du bruker Blizzard egne tall som kilde ? Så disse tallene for de som vender tilbake til WoW er et bevis på at warhammer er i nedgang ? For en tullete tankegang, hva med de som prøver warhammer som ALDRI har spilt WoW da ? For dem er det mange av faktisk.Det er 800.000 som spiller warhammer, veldig veldig mange av dem har aldri spilt WoW.

 

Med DIN logikk, vil altså gamer.no aldri skrive et førsteinntrykk om et onlinespill så sant det ikke er like populært som WoW ?

 

Du skriver at "Interessen for AoC og Warhammer Online er i nedgang", vel WAR har solgt 1.5 millioner eksemplarer og stabilisert seg på ca 800.000 spillere - det er vel ikke så ille ? De som vendte tilbake til WoW, hadde gjort det uansett.

 

"Interessen for AoC og Warhammer Online er i nedgang, samtidig som den for World of Warcraft er på vei oppover enda" - Hvis du måler "interessen" i antall kontoer så er dette litt for unøyaktig siden den økningen WoW har i kontoer skyldes i hovedsak multiboxing,goldgrinders og folk som har flere kontoer - det er i dag VELDIG vanlig for folk å ha flere kontoer og dette drar opp noe veldig.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
- Nok en merkelig ting å si, dere anmelder bare 10 timers spill ?

 

Det er du også fullstendig klar over at du ikke gjør, men det er den mest gjennomsnittlige varigheten blant spill nå til dags etter mitt inntrykk. En kan jo selvfølgelig ta utrolig lange JRPG-spill som eksempel og si at en forhåndstitt på 30 timer er barnemat i forhold, men det gjør det ikke til et mer presist gjennomsnittsestimat.

 

Å gå fra 1,5 millioner brukere til 800 000 er ikke ille, men det er like fullt en nedgang. Jeg brukte Blizzard sine egne tall fordi de var de eneste jeg fant etter en kjapp titt. At noen har flere kontoer er én ting, men at de vender tilbake til World of Warcraft tyder jo på at de andre spillene ikke svarte til forventningene. Hvis mange brukere av et spill drar til et annet og oppfører det andre spillet som årsaken, for så å komme tilbake, er det jo et klart tegn på at interessen for det ene daler samtidig som den andre er noenlunde konstant.

 

Med DIN logikk, vil altså gamer.no aldri skrive et førsteinntrykk om et onlinespill så sant det ikke er like populært som WoW ?

 

Dette er en tøvete stråmann, og du er 100% klar over at det ikke er snakk om det. Hvis etterspørselen blant leserne og kapasiteten blant skribentene er høy nok vil det selvfølgelig bli skrevet om hvilket som helst spill. Det er heller ikke for sent for et førsteinntrykk av noen av spillene, så om det kommer en ny MMORPG-skribent er det ingenting i veien for at de blir skrevet.

 

Jeg venter for øvrig spent på kildene dine. Det er veldig bastante utsagn du kommer med vedrørende hva økningen skyldes.

Lenke til kommentar
Jeg venter for øvrig spent på kildene dine. Det er veldig bastante utsagn du kommer med vedrørende hva økningen skyldes.

 

Kilder ? Hvis man drar hodet opp av sanden , Youtube er full av videoer av folk som multi-tasker flere kontoer, mange av kameratene mine har flere kontoer som de spiller samtidig, jeg opplever daglig i WoW at folk multiboxer flere karakterer samtidig-

Konklusjon : Man skal være temmelig godtroende hvis man ikke innser at endel av kontoene innehaves av samme person.

NRKs "spilleekspert" utsagn om at det er 3-6 millioner unike spillere i WoW er kanskje litt lite estimert, men at det er betraktelig mindre enn 11 millioner unike spillere er det liten tvil om.

Lenke til kommentar

Nå antar du jo at de datakyndige utgjør store deler av brukermassen, siden du sannsynligvis er i det miljøet selv, og trekker informasjon derfra gjennom Youtube. Du går fra å si at økningen i hovedsak skyldes at én person eier flere kontoer, det er dette jeg vil ha kildehenvisninger på. Det at du har anekdotiske bevis fra kilder som sannsynligvis tilhører samme miljø beviser absolutt ingenting.

Lenke til kommentar
Nå antar du jo at de datakyndige utgjør store deler av brukermassen, siden du sannsynligvis er i det miljøet selv, og trekker informasjon derfra gjennom Youtube. Du går fra å si at økningen i hovedsak skyldes at én person eier flere kontoer, det er dette jeg vil ha kildehenvisninger på. Det at du har anekdotiske bevis fra kilder som sannsynligvis tilhører samme miljø beviser absolutt ingenting.

 

Det er ingen som har kildehenvisninger på dette.

Jeg har da heller aldri sagt at youtube isloert er et bevis på dette, men SUMMEN av samfunn, youtube og det man SER når man spiller er mer en nok til å trekke en konklusjon.

Gullfarmere og folk som multiboxer har mer enn en konto,det kan vi være enig i ?

Hvis 1 million spillere har mer enn en konto, så har man brått 1 million kontoer ekstra, osv osv .

Jeg bare sier at det er naivt å tro noe annet enn at multiboxing og gullfarmere utgjør en stor det av økningen. Multiboxing er veldig "inn" omdagen samt Goldcraft industrien er vokst voldsomt.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...