ultimate-gamer Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Heisann! Noen gode mekanikere der ute til å hjelpe meg, for jeg trenger virkelig hjelp! Har en gammel Granada som jeg for 5 år siden satte fra meg, og har nå tenkt å pusse den opp, som en hobby. Ettersom jeg begynte, byttet jeg viftereim, oljefilter, olje, og batteri. Den startet helt fint, helt til en dag den streika. Når jeg vrir nøkkelen for å starte, hører jeg bare et "klikk", og så skjer det ikke mere. Har ikke problemer med strømmen pga kjøleanlegg og lys og alt fungerer, det er bare når jeg skal vri for å starte... Noen tips fra dere? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Er nok starteren eller innslagsreleet ja. Prøv med et lite kakk på starteren, øvre del hvor innslagsreleet sitter.. Lenke til kommentar
ultimate-gamer Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Er nok starteren eller innslagsreleet ja. Prøv med et lite kakk på starteren, øvre del hvor innslagsreleet sitter.. Det har jeg allerede prøvd, har snakket med folk som har litt peiling, så det er altså ikke der feilen ligger... Men takk Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Uansett om du sier du ikke har problemer med starteren. Ville jeg målt om den får strøm når den skal ha det. Min tanke er at det er starteren som er defekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Når det sier "klikk", blir varsellampene i dash'en mye svakere, eller er det omtrent uendret? Har du sjekket at du har god jordforbindelser mellom batteri og motor, samt til chassis, og at +12V-kablene fra batteriet har god forbindelse, spesielt til starteren? Ren nysgjerrighet: Hvilken modell og motor er dette? Lenke til kommentar
ultimate-gamer Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Når det sier "klikk", blir varsellampene i dash'en mye svakere, eller er det omtrent uendret? Har du sjekket at du har god jordforbindelser mellom batteri og motor, samt til chassis, og at +12V-kablene fra batteriet har god forbindelse, spesielt til starteren? Ren nysgjerrighet: Hvilken modell og motor er dette? Når det klikker forblir lampene uendret. Ang. jordforbindelsene har jeg rett og slett ikke sjekket, men det skal gjøres Ellers har jeg gått gjennom alt annen forbindelse og slikt. Det er en 82' modell 2 liter, ikke mye men større motor regner jeg med kommer etter hvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå