Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med starteren

Anbefalte innlegg

Heisann!

Noen gode mekanikere der ute til å hjelpe meg, for jeg trenger virkelig hjelp!

Har en gammel Granada som jeg for 5 år siden satte fra meg, og har nå tenkt å pusse den opp, som en hobby.

Ettersom jeg begynte, byttet jeg viftereim, oljefilter, olje, og batteri. Den startet helt fint, helt til en dag den streika.

Når jeg vrir nøkkelen for å starte, hører jeg bare et "klikk", og så skjer det ikke mere. Har ikke problemer med strømmen pga kjøleanlegg og lys og alt fungerer, det er bare når jeg skal vri for å starte...

Noen tips fra dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Når det sier "klikk", blir varsellampene i dash'en mye svakere, eller er det omtrent uendret? Har du sjekket at du har god jordforbindelser mellom batteri og motor, samt til chassis, og at +12V-kablene fra batteriet har god forbindelse, spesielt til starteren?

Ren nysgjerrighet: Hvilken modell og motor er dette?

Lenke til kommentar
Når det sier "klikk", blir varsellampene i dash'en mye svakere, eller er det omtrent uendret? Har du sjekket at du har god jordforbindelser mellom batteri og motor, samt til chassis, og at +12V-kablene fra batteriet har god forbindelse, spesielt til starteren?

Ren nysgjerrighet: Hvilken modell og motor er dette?

Når det klikker forblir lampene uendret. Ang. jordforbindelsene har jeg rett og slett ikke sjekket, men det skal gjøres :) Ellers har jeg gått gjennom alt annen forbindelse og slikt.

Det er en 82' modell 2 liter, ikke mye men større motor regner jeg med kommer etter hvert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...