Gå til innhold

Kraftig Gaming/overklokkings maskin, valg av komponenter. (Haster litt.)

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal bygge meg en ny maskin, men det er en stund siden sist så jeg er litt utdatert på den fronten. Derfor hadde det vært kjempeflott om noen kunne hjulpet meg med dette. Kom gjerne med flere alternativ så jeg har noe å velge imellom.

Maskinen skal hovedsaklig brukes til spilling/media og heftig overklokking på luft.

Jeg har noen komponenter fra før av som jeg hadde tenkt å bruke:

-Kabinett: Mozart TX

-Harddisk: 6x 1TB's sata disker.

-Lydkort: Xonar D2

-Skjerm: 30'' skjerm med 2560x1600 oppløsning

-Mange USB-enheter

-CD/dvd spiller

Det jeg da behøver er:

-Ett solid/stabilt hovedkort som:

-Overklokker veldig godt

-Har 8 sata porter

-Kjører 8GB ram uten komplikasjoner

-Kompatibel med store kjølere som feks True 120 extreme

-Mange usb porter på I/O shieldet

-God plass mellom Pci-e og pci portene

-Fornufting plassering av sata portene, gjerne liggende på siden av hovedkortet.

Jeg har tidligere hatt dårlig erfaring med blant annet GA-P35-DS3R, muligens P5Q og andre kort pga dårlig plassering av sata porter hvor skjermkortet blir liggende altfor tett inntil, eller hvor jeg blitt nødt til dra kablene på tvers over eller irundt kortene, noe som bare er tragisk. Chipset er vel egentlig hipp som happ, kjekt med 16x crossfire støtte, men det er ikke en nødvendighet. Velger heller P45 ovenfor x48 hvis jeg kan spare flere hundringser på det.

-8GB kvalitetsminne.

-Beste skjermkortet som er ute for tiden. (4870x2?)

-God prosessor med E0 stepping. (E8600?) + en god kjøler til denne, termisk pasta og egen vifte til kjøleren hvis det ikke følger med.

-En god framtidsrettet & modulær strømforsyning. (750w+)

-10x120mm stillegående kabinett-vifter, gjerne ett par som lyser opp litt.

-Kabelstrømper og annet stash som jeg har bruk for til å rydde opp og slikt, har absolutt null peiling her.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Skal bygge meg en ny maskin, men det er en stund siden sist så jeg er litt utdatert på den fronten. Derfor hadde det vært kjempeflott om noen kunne hjulpet meg med dette. Kom gjerne med flere alternativ så jeg har noe å velge imellom.

Maskinen skal hovedsaklig brukes til spilling/media og heftig overklokking på luft.

Jeg har noen komponenter fra før av som jeg hadde tenkt å bruke:

-Kabinett: Mozart TX

-Harddisk: 6x 1TB's sata disker.

-Lydkort: Xonar D2

-Skjerm: 30'' skjerm med 2560x1600 oppløsning

-Mange USB-enheter

-CD/dvd spiller

Det jeg da behøver er:

-Ett solid/stabilt hovedkort som:

-Overklokker veldig godt

-Har 8 sata porter

-Kjører 8GB ram uten komplikasjoner

-Kompatibel med store kjølere som feks True 120 extreme

-Mange usb porter på I/O shieldet

-God plass mellom Pci-e og pci portene

-Fornufting plassering av sata portene, gjerne liggende på siden av hovedkortet.

Jeg har tidligere hatt dårlig erfaring med blant annet GA-P35-DS3R, muligens P5Q og andre kort pga dårlig plassering av sata porter hvor skjermkortet blir liggende altfor tett inntil, eller hvor jeg blitt nødt til dra kablene på tvers over eller irundt kortene, noe som bare er tragisk. Chipset er vel egentlig hipp som happ, kjekt med 16x crossfire støtte, men det er ikke en nødvendighet. Velger heller P45 ovenfor x48 hvis jeg kan spare flere hundringser på det.

-8GB kvalitetsminne.

-Beste skjermkortet som er ute for tiden. (4870x2?)

-God prosessor med E0 stepping. (E8600?) + en god kjøler til denne, termisk pasta og egen vifte til kjøleren hvis det ikke følger med.

-En god framtidsrettet & modulær strømforsyning. (750w+)

-Kabelstrømper og annet stash som jeg har bruk for til å rydde opp og slikt, har absolutt null peiling her.

Takk på forhånd.

Mushkin DDR2 to stk av disse. gode overklokkere..

-Beste skjermkortet som er ute for tiden. (4870x2?) er det beste ja....

MIST 1000W

PCU har jeg ikke peiliing på er veldig mye smak og behag her...

Men intel er veld best fortsatt..

Henger mye sammen med HK så en som annbefaler Hk får vel også ta det..

håper jeg var til litt hjelp :p

Lenke til kommentar
Kom igjen folkens, dette begynner virkelig å haste! :p

Gå får E8600... Den klarer 4,5ghz 24/7 med true extreme og en go vifte...

Jeg personlig ville valgt Gigabyte GA-X48-DQ6 til hk..

Hva skal du med 8gb minne? Det er mye letter å overklokke 2x2gb minne brikker

Jeg ville også ha valgt 4870x2

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Kom igjen folkens, dette begynner virkelig å haste! :p

Gå får E8600... Den klarer 4,5ghz 24/7 med true extreme og en go vifte...

Jeg personlig ville valgt Gigabyte GA-X48-DQ6 til hk..

Hva skal du med 8gb minne? Det er mye letter å overklokke 2x2gb minne brikker

Jeg ville også ha valgt 4870x2

mushkin minnet er på 2x2g..

det er alltid greit og kjøpe ekstra minne...

ofc må han ha et hk med 4 ram slotts,,

Enig i hk og CPU valg..

Lenke til kommentar

EDIT: sorry ser nå at du spesifikt sier du vil ha en Modulær psu, da er nok alt under her bortkastet :!:

Hei ser du er på utkikk etter en strømforsyning som er litt fremtidsrettet.

Jeg har nå hatt min Corsair TX750w i et år og kan bare si meg storfornøyd :) Den er kraftig, leverer solid strøm og har nok av kontakter. Eneste minuset er at kablene ikke er modulære, dvs. at du kan ikke ta bort de du ikke bruker. Men er du villig å ofre noen strips og litt tid så er dette ikke noe problem.

En slags bruker review og noen bilder jeg laget:

Omtale Corsair TX750w

(du finner linker til mer omfattende tester her og)

Prisguide på Corsair TX750

Om det ikke blir denne så håper jeg uansett du finner en du blir fornøyd med :)

Jeg kan iallfall ikke si meg annet enn fornøyd med denne. Også er ikke prisen pr.W så ille heller nå. Kostet 1300 da jeg kjøpte den :roll:

Endret av restify
Lenke til kommentar

Jeg vil anbeffale min gigabyta OdinGT 800watt... Er modulære kabler..

Er program til å se hvor mye strøm vær enkelt kabel trekkerog du kan øke volt på kablene til cpu og skjermkortet...

Er 4 kabler til skjermkort, 2 av disse et 8pins noe som er et møst vis du skal overklokke et 4870X2... er kun hk,cpu og 2 av pciexpress kablene som ikke er modulære.. er 4 tempsensorer som kan kobless til psu og 2x3pin til vifter kan også kobles til psu.. Det er 2 kabler som er modulære med 3 x4pins, 2 kabler til som er modulære med 3xsata og 2 modulære til som er 6 og 8 pins til et eksta skjermkort i sli eller cf...

Du kan også selv velge hvor mange omdreininger viften skal gå ved vise tempraturer :D, samt velge selv om du vil ha på de blå diodene i vifta..

Abefalles på det sterkeste fra meg.

OdinGT 800w fra 1200,-

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
mushkin minnet er på 2x2g..

det er alltid greit og kjøpe ekstra minne...

ofc må han ha et hk med 4 ram slotts,,

Enig i hk og CPU valg..

Det jeg tengte på var at det er lettere å overklokka vis du kunn har 2x2gb brikkar, altså kun 4 gb totalt og ikke 8gb som tråd starter vil ha...

Kjøp en Thermalright ULTRA120 Extreme med en vifte på minst 1400omd...

Har selv den kjøleren med en vifte som tusler på 1400omd, men skrur den opp på 2200 når jeg overklokker og spiller tunge spill..

Til de 10 viftene du skalha kan du jo kjøpe Mist 120mm 16,5db.. Disse får du i klar plast og med blå, røde og grønne dioder vis du vil ha det.. (har 8 av disse med blå dioder i min data, må si at disse lager ikke noe støy)

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

Takk for gode svar, men det gigabyte kortet som ble anbefalt ovenfor her vil nok ikke duge noe særlig siden kortene som havner i PCI slottene vil blokkere Sata-portene, og jeg behøver virkelig alle sata portene mine. :p

Bare hovedkortet som står igjen no, ikke lett å finne ett som oppfyller alle kravene mine gitt. :S

Lenke til kommentar
Takk for gode svar, men det gigabyte kortet som ble anbefalt ovenfor her vil nok ikke duge noe særlig siden kortene som havner i PCI slottene vil blokkere Sata-portene, og jeg behøver virkelig alle sata portene mine. :p

Bare hovedkortet som står igjen no, ikke lett å finne ett som oppfyller alle kravene mine gitt. :S

Hva skal du ha i alle de pci sporene??

Skal du kjøre med 2x 4870X2 i CF...

Er ikke sikkert lyd kortet ditt går over sata sporene..

Dette er lagd får å overklokkes :D

Asus Rampage Extreme

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...