Gå til innhold

BK: Russland i svart og trist


Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit: Jeg ser du jobber dagskift i nordsjøen fra en annen post..? Jeg var på min første tur i nordsjøen for to uker siden, og synes det var veldig fascinerende. Fikk se en soloppgang under en livbåtøvelse på morgenen.. men pga dårlig vær ble det med det den turen. Som en skikkelig fotoentusiast, så har du vel ikke noen bilder liggende fra sånt ? :-) Isåfall må du gjerne dele med meg! Skulle gjerne hatt et bilde av en solnedgang med plattformer i horisonten, det synes jeg er så utrolig stilig. Får gjøre et nytt forsøk neste gang :-)

 

 

Har ikke hatt med meg kamera ut, rett og slett på grunn at av det er særdeles begrenset hvor mye jeg får bruke kameraet der ute. Innendørs i boligkvarteret er det ikke problem, men skal jeg utenfor, så er blits for eksempel ikke lov å bruke, så sant du ikke har et kamera som er CX-sertifisert, eller noe sånt. Strengt tatt burde det ikke være noe problem å få tillatelse til å sette opp et stativ med kamera på helideck og fyre av uten blits. Jeg pratet med boreleder om det en gang, og han sa det nok ikke var noe problem bare jeg pratet med toolpusher/OIM.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Med stor fare for å gå "off-topic": Har bare vært i St. Petersburg og Moskva + noen områder rundt ved et par anledninger. Og ja, slitt og trist er det. Men at de ikke smiler er jeg ikke enig i; jeg har i hvert fall opplevd en masse smil og gjestfrihet. Og du verden så stolte de er av det lille de har (med unntak av downtown Moskva som er et nyrikingshøl). Flotte mennesker og flott kultur hos de fleste jeg har møtt. På systemnivå er det nok kanskje noe annet. Gleder meg til jeg skal tilbake - forhåpentligvis til Kvass-festivalen (квас) i Moskva neste høst.

 

Joda, du har nok rett i det. Så fort man kommer litt utenfor storbyene er folk veldig gjestmilde og blide. Men jeg har også møtt på nok av de typiske stereotype russerne, spesielt i byene. Jeg spurte faktisk noen hvorfor det var sånn, hvor jeg fikk til svar at fra gammelt av var det sett på som et tegn på svakhet å smile. Så det henger vel litt igjen den dag idag enkelte plasser i samfunnet..

 

Rett og slett fantastisk.

 

Nye walpaperen min :>

 

Kanskje jeg skriver den ut og henger den opp på veggen, hvis det er greit?

 

Selvfølgelig kan du det. Bare å slå seg løs :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...