Gå til innhold

Den eksterne harddisken fungerer ikke!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har et problem med min eksterne harddisk. Den er uten strømforsyning og er en 2,5". (tror jeg)

Den har fungert veldig bra de 3 månedene jeg hadde den, men så, her om dagen sluttet den å fungere.

I førsten var det akkurat som om pcen ikke gjenkjente det, ettersom at det ikke kom opp noe på min datamaskin når jeg hadde plugget den i.

Nå er det d samme, bare at når den er koblet til kommer det sånn <installere ny enhet>.

Men den frakobler seg hele tiden. Sånn at du hører bare den lyden som kommer når du har oppdaget ny enhet; den kommer hele tiden. Så går ikke an å installere enheten, ettersom den frakobler seg hele tiden. Hva skal jeg gjøre?

 

Mvh,

 

Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er mulig så må du eliminere feil.

Går det, så plukk disken ut av kabinettet (Om du har satt den inn selv, er den ferdigbygd så tar du den IKKE ut) og prøv å kjøre den internt i PC'n fusker den da er det defekt.

Om det er en ferdigbygd disk så må du vite produsent og hente ned diagnose verktøy fra hjemmesiden til produsenten og teste det på disken.

 

Får du samme feil ved flere testforsøk så er det bare å ta den på garanti, testverktøyene skal kunne greie å finne disken selv om Windows roter mener jeg.

Alternativt om du har data du vil ha ut, så boot den inn i Linux sånn som Knoppix som kjører fra CD/DVD og se om du får kontakt.

Ellers kan du også prøve med en annen kabel.

Lenke til kommentar
Om det er mulig så må du eliminere feil.

Går det, så plukk disken ut av kabinettet (Om du har satt den inn selv, er den ferdigbygd så tar du den IKKE ut) og prøv å kjøre den internt i PC'n fusker den da er det defekt.

Om det er en ferdigbygd disk så må du vite produsent og hente ned diagnose verktøy fra hjemmesiden til produsenten og teste det på disken.

 

Får du samme feil ved flere testforsøk så er det bare å ta den på garanti, testverktøyene skal kunne greie å finne disken selv om Windows roter mener jeg.

Alternativt om du har data du vil ha ut, så boot den inn i Linux sånn som Knoppix som kjører fra CD/DVD og se om du får kontakt.

Ellers kan du også prøve med en annen kabel.

Kan vel ikke plukke den ut, ettersom den er ganske liten? Er Western Digital, fant ikke noe diagnose verktøy på hjemmesida. Lete litt til

Endret av RasmusThe1
Lenke til kommentar
Om det er mulig så må du eliminere feil.

Går det, så plukk disken ut av kabinettet (Om du har satt den inn selv, er den ferdigbygd så tar du den IKKE ut) og prøv å kjøre den internt i PC'n fusker den da er det defekt.

Om det er en ferdigbygd disk så må du vite produsent og hente ned diagnose verktøy fra hjemmesiden til produsenten og teste det på disken.

 

Får du samme feil ved flere testforsøk så er det bare å ta den på garanti, testverktøyene skal kunne greie å finne disken selv om Windows roter mener jeg.

Alternativt om du har data du vil ha ut, så boot den inn i Linux sånn som Knoppix som kjører fra CD/DVD og se om du får kontakt.

Ellers kan du også prøve med en annen kabel.

Kan vel ikke plukke den ut, ettersom den er ganske liten? Er Western Digital, fant ikke noe diagnose verktøy på hjemmesida. Lete litt til

 

Du må gå på Support -> Downloads også velge disken din så finner du Data Lifeguard Diagnostics.

Lenke til kommentar
Om det er mulig så må du eliminere feil.

Går det, så plukk disken ut av kabinettet (Om du har satt den inn selv, er den ferdigbygd så tar du den IKKE ut) og prøv å kjøre den internt i PC'n fusker den da er det defekt.

Om det er en ferdigbygd disk så må du vite produsent og hente ned diagnose verktøy fra hjemmesiden til produsenten og teste det på disken.

 

Får du samme feil ved flere testforsøk så er det bare å ta den på garanti, testverktøyene skal kunne greie å finne disken selv om Windows roter mener jeg.

Alternativt om du har data du vil ha ut, så boot den inn i Linux sånn som Knoppix som kjører fra CD/DVD og se om du får kontakt.

Ellers kan du også prøve med en annen kabel.

Kan vel ikke plukke den ut, ettersom den er ganske liten? Er Western Digital, fant ikke noe diagnose verktøy på hjemmesida. Lete litt til

 

Du må gå på Support -> Downloads også velge disken din så finner du Data Lifeguard Diagnostics.

Ja, det fant jeg faktisk i stad, og lasta ned. Men det er jo det samme problemet som før. Når jeg har kobla inn harddisken, vises det ikke på DIagnosics. Den er jo ikke der.

Lenke til kommentar

Ja vell, da er det ganske greit, da er det en garantisak.

Du må nok ta kontakt med plassen du har kjøpt den fra og sjekke garanti, og om det ikke finnes så prøv med 5 års reklamasjonsrett som du har ifølge norsk kjøpslov som gjelder for harddisker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...