VetleRsport Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hei Har vært tett i nesa osv i noen dager nå men så i dag så gikk jeg ut i garasjen å drev å sandblåste en stund bråket kanskje litt. Men etter det har høyre øre vært "tett" og kommer en konstant suselyd... Er det noe som går over eller har jeg fått tinitus? Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Men kan man få tinitus på 1 øre da? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har tinnitus selv. Det starter ofte som en høyfrekvent pipelyd, så ville tro at du hadde merket dette før. Tinnitus er også noe som kommer gradvis, så du kan ikke plutselig ha "fått tinnitus". Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Har hatt samme symptomer da jeg var forkjøla, det går over. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Sliter med en høyfrekvent pipelyd jeg og. Ikke noe grov susing osv. Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Øresus har jeg også. Om det er tinnitus har jeg ikke valgt å få diagnose for, men sjansen er stor da begge mine onkler er uføretrygdet av øresus-relaterte sykdommer. Har valgt å ikke gå mer til ørelegen med det, fordi jeg er redd for om jeg får konsekvenser av en slik diagnose når jeg eventuelt skal søke jobb osv. Endret 9. oktober 2008 av Lugia Lenke til kommentar
The Lulz Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har hatt tinitus konstant så lenge jeg kan huske Er jævlig stress når jeg skal legge meg. Av og til skifter den tone, rare saker Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har tinnitus selv. Det starter ofte som en høyfrekvent pipelyd, så ville tro at du hadde merket dette før. Tinnitus er også noe som kommer gradvis, så du kan ikke plutselig ha "fått tinnitus". På en skala fra 1 til 10, hvor sikker er du på denne påstanden? Jeg fikk nemlig Tinnitus på sekundet. Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ja, slik var det litt for meg og. Fikk ørebetennelse med øresus som følger. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har tinnitus selv. Det starter ofte som en høyfrekvent pipelyd, så ville tro at du hadde merket dette før. Tinnitus er også noe som kommer gradvis, så du kan ikke plutselig ha "fått tinnitus". På en skala fra 1 til 10, hvor sikker er du på denne påstanden? Jeg fikk nemlig Tinnitus på sekundet. Etter egen erfaring = 10. Medisinsk = 1. Hørte en høyfrekvens pipelyd i nesten ti år før det gikk over til den dype duringen vi kjenner så altfor godt. Alt gikk så gradvis at jeg ikke merket forandringene. Jeg bare våknet en morgen og tenkte "fy faen, nå har det blitt ille". Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Jeg har tinnitus selv. Det starter ofte som en høyfrekvent pipelyd, så ville tro at du hadde merket dette før. Tinnitus er også noe som kommer gradvis, så du kan ikke plutselig ha "fått tinnitus". Tja. Jeg har opplevd å få tinnitus ganske så rett på. Hadde slike øreplugger som fulgte med MP3-spillern min i ørene, og alt for høyt volum. Og før jeg viste ordet av det satt jeg med en fin tinnitus/pipelyd i to uker. Fra før hadde jeg en noe mørkere suselyd i øret. Tror nok dette med hvor fort tinnitusen fremtrer kan variere avhengig av forholdene den oppstår under. I enkelte forhold vil det kanskje ta litt tid før den blir så fremtredende at man oppdager den. Under andre forhold vil den kanskje fremtre etter kort tid (som for meg). Endret 10. oktober 2008 av Snorre Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ja, kan være at du har et poeng der. Nå skal det jo nevnes, for de som måtte lure, at det ikke kalles tinnitus hvis det ikke er permanent. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ja, kan være at du har et poeng der. Nå skal det jo nevnes, for de som måtte lure, at det ikke kalles tinnitus hvis det ikke er permanent. Er vel sant som du sier. Skal være permament før man kaller det tinnitus. Tinnitus er jo navnet på den permanente plagen der man har susing og/eller piping i ørene. Har for ordens skyld tinnitus i form av øresus. Har heldigvis til nå sluppet unna noen form for konstante pipelyder. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Tror jeg har vært gjennom de fleste stadiene. Susing, piping osv. I mange år nå har det vært en dyp, kraftig during. En beskrivelse jeg også har fått fra mange andre med kraftig tinnitus. En annen beskrivelse jeg kan kjenne meg igjen i er at man blir ekstremt følsom for dype lyder når man når dette stadiet. Lastebiler, bass fra stereoanlegget, alt mulig. Lenke til kommentar
Krankenstein Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Tror jeg har vært gjennom de fleste stadiene. Susing, piping osv. I mange år nå har det vært en dyp, kraftig during. En beskrivelse jeg også har fått fra mange andre med kraftig tinnitus. En annen beskrivelse jeg kan kjenne meg igjen i er at man blir ekstremt følsom for dype lyder når man når dette stadiet. Lastebiler, bass fra stereoanlegget, alt mulig. Hvor lenge har du hatt dette da? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Har selv piping i begge ørene. Men den er så konstant at jeg merker den ikke vanligvis. Som lyden fra en TV med billedrør. Men noen perioder kan den være så høy at jeg faktisk merker den, og da blir jeg litt gretten... Endret 3. mars 2009 av WarpX Lenke til kommentar
blured Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Har selv tinnitus. Begynte å merke susing for første gang for to år siden, og siden den gang har det bare blitt kraftigere. Nå "har jeg" to lyder. En høyfrekvent jeg kun hører når jeg er veldig sliten, og en dypere som likner susigen på en gammel forsterker. Har egentlig konsantert med at det er min egen feil og at det ikke er noe jeg kan gjøre, og skal jeg unngå at det blir værre må jeg slutte å høre like mye på musikk som jeg gjør, (altså nesten hele døgnet). Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hatt en fin og konstant pipelyd i ørene siden Hove 08. Merker ikke faenskapet om jeg setter på noe musikk, eller film, men skal jeg sove så sniker den seg innpå. Et helvete når jeg er full og skal sove. Sengen snurrer, og ørene skriker. Yay! Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du kan få tinnitus på sekundet. Det kan også komme gradvis. Ingen vet helt hvorfor eller hva det er ennå, men det forskes mye på det. Dt kan plutselig en dag forsvinne eller avta, eller det kan plutselig en dag øke eller komme på begge ørene. Det suger hardt i starten, men man kan lære seg å leve med det. Fikk akutt tinnitus som varte i ca en måned da jeg arbeidet med en høytrykkspyler for noen år siden og feira som bare det da det plutselig en dag var over. Seff kom det snikende tilbake et år senere, på begge ørene. Kan ikke si det mange nok ganger: TA VARE PÅ HØRSLA DERES! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Tinitus er herlige saker. har det selv Men, prøver bare og ikkje legge merke till det. funker helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå