Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Klarer fint å stå over denne. Lenke til kommentar
ironic Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det maskerte fjellmonsteret er tilbake – og han fortsetter der han slapp! Les mer Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Det finnes norske filmer som ikke suger. Fritt Vilt er ikke blandt dem og jeg tviler på at 2'eren e rnoe bedre. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Klarer fint å stå over denne. Enig. :-) Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det finnes norske filmer som ikke suger. Fritt Vilt er ikke blandt dem og jeg tviler på at 2'eren e rnoe bedre. VG tviler ikke Oppfølgeren bedre enn originalen Jeg gleder meg. Jeg likte 1'eren, og kommer sikkert til å like denne også. Norsk film er på vei oppover, både i kvalitet og i å gå nye veier (i forhold til hva som er norsk). Klart, Fritt Vilt var ingen enormt bra film, ingen klassiker, men jeg ble underholdt og det er det viktigste. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Synes det blir litt dumt å si at en norsk film er god, iforhold til norske filmer. Alle vennene mine sier dette. Og virker som om filmanmeldere også gjør det. Fritt vilt vurderes ikke som Saw. For saw er amerikansk. Var ikke ment til deg personlig nevarion. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Med kommentaren "i forhold til hva som er norsk" mente jeg heller ikke kvalitetsmessig i forhold til andre filmer, men at det er bra at noen tør å satse, tør å lage noe annet enn de uendelige dramafilmene som pøses ut i Norge. Ikke at det er noe galt med dem heller, men det er tøft at noen vil lage norsk skrekkfilm, norsk actionfilm, og lignende. Lenke til kommentar
edds Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Fritt Vilt er et stort, blødende sår i min historie som filmseer. Herregud for en elendig film. Så nei takk, denne legger jeg inn på lista over "må ikke sees-filmer" som f.eks Lange Flate Ballær 2. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Haha, både 1 og 2 av Lange Flate Ballær har jeg ikke sett ene og alene på grunn av dialekten. Jeg klarer det rett og slett ikke. Tror ikke jeg har gått glipp av noe som helst uansett. Er det bare meg eller får rundt 50 % av alt som anmeldes på kulturo 7/10? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det er gjennomsnittskarakteren på ukas kinopremierer. Men så er 7 en veldig grei karakter å gi. Norsk film er på vei oppover, både i kvalitet og i å gå nye veier (i forhold til hva som er norsk). Jeg kan ikke se det at det forandrer seg så mye. Kvalitetsmessig handler det vel mye om at mye eldre norsk film er teit å se med dagens øyne. Men det er bra at det lages film i mer enn to sjangere om dagen, bl. a. slasher. Uansett om filmene er gode eller ikke. Lenke til kommentar
stianha Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Er det bare meg eller får rundt 50 % av alt som anmeldes på kulturo 7/10? Jeg vil tro at det er sånn at jo bedre filmen er, jo større sjanse er det for at den kommer på kino og på dvd. Så selv om du også har en god del dårlige filmer som får release, så vil snittet ligge litt høyere enn 5.5, som jo er der det burde ligge om en hadde vurdert alle verdens filmer med samme kriterier. Av norske og amerikanske filmer blir veldig mye utgitt, mens feks en film fra Asia skal være veldig god og/eller spesiell for å få release. Det er nok langt flere grunner enn dette også, men jeg tror det spiller inn. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Kjapt spørsmål til hele gjengen her inkludert anmelder: Ville dere ha sett filmen og gitt den samme karakter om den ikke hadde vært norsk? Hva om den for eksempel hadde vært svensk eller dansk? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Har ikke sette enern engang Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Hu marte jenta er bare dødsdeilig ! Edit: Ok kansje ikke helt velykket på alle bilder men hun er fortsatt søt til høyre Endret 10. oktober 2008 av =Iko= Lenke til kommentar
xersess Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Såg denne i går på kino. Hadde ingen store forventninger, men det blei litt fres uansett. Sånn er det som regel med kinoer da, på dvd hadde det ikkje vore like gøy. Kanskje kjedelig. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Fritt vilt var helt grei den, blir nok sikkert å leie denne på DVD når den kommer ut en gang i tiden. Lenke til kommentar
ironic Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Kjapt spørsmål til hele gjengen her inkludert anmelder: Ville dere ha sett filmen og gitt den samme karakter om den ikke hadde vært norsk? Hva om den for eksempel hadde vært svensk eller dansk? Hadde filmen vært helt lik ville jeg gitt den samme karakter selv om den var svensk eller dansk, eller islandsk for den del. Men annet land kan jo bety andre skuespillere og annen regi, kanskje hadde den vært bedre, kanskje dårligere. Men lik film, lik karakter - uansett språk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg