Meh. Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Hei! Som emnetittelen sier så trenger jeg et konverteringsprogram for å konvertere AVI-videoene mine til et format som fungerer i Sony Vagas 7.0a. Jeg hadde jo trodd at Vegas ville ta AVI, men nei da. Er det noen som vet hvilket program jeg trenger, vær så snill å si ifra Jeg trenger konverteringsprogrammet før lørdag, så det hadde vært fint å fått noen alternativer litt kjapt (Sorry hvis denne tråden er feilpostet, eller at det finnes en lik tråd) Endret 9. oktober 2008 av 2B'1 Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Sony Vegas kan nok godt ta avi-filer. Men AVI er bare en «container» for flere typer kodek-er. F.eks. har både Xvid/DivX og MJPEG endelsen AVI. Du må finne ut hvilke kodek-er som befinner seg i AVI-filen først. Deretter skal jeg prøve å hjelpe deg med å finne konverteringsprogram(er). Hvordan du sjekker AVI-filer i Windows(?) er jeg litt usikker på. Lenge siden jeg har gjort det Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Sony Vegas kan nok godt ta avi-filer. Men AVI er bare en «container» for flere typer kodek-er. F.eks. har både Xvid/DivX og MJPEG endelsen AVI. Du må finne ut hvilke kodek-er som befinner seg i AVI-filen først. Deretter skal jeg prøve å hjelpe deg med å finne konverteringsprogram(er). Hvordan du sjekker AVI-filer i Windows(?) er jeg litt usikker på. Lenge siden jeg har gjort det Jeg fant ikke ut av hvilke kodek de var i på dataen, men i brukermanualen til kameraet jeg bruker står det AVI (MPEG 4) Hjelper det noe? På dataen står det ingenting som kan tilsi at videoene har noe med MPEG 4 å gjøre. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Vil du vere sikker, last ned Gspot og opne ei videofil i det, der vil du få vite kva kodekar som har vorte brukt i komprimeringa. Og du skal ikkje behøve å konvertere, det er nok å ha ein kodek som kan dekode videoen. Ffdshow kan t.d. dekode det meste, so det skal fungere (med mindre du har installert ein kodekpakke e.l. som lager krøll i systemet). Endret 9. oktober 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Videoene er i XviD og DX50, men hva skal jeg gjøre nå? Hvordan mener du jeg skal bruke FFDshow? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Videoene er i XviD og DX50, men hva skal jeg gjøre nå? Hvordan mener du jeg skal bruke FFDshow? Jeg tror kanskje at ffdShow installeres på systemet – og at Vegas finner (og bruker) disse kodek-ene automatisk etterpå. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Last ned og installer. Redigert: Stemmer det flyndrefjes. Om ting fungerer som det skal, vil Vegas bruke ffdshow. Endret 9. oktober 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Nå funker det veldig bra Tusen takk for all hjelpa Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Dere kan vel ikke tilfeldigvis hjelpe meg med å få brukt noen FLV-videoer fra FIFA 09 i Vegas, eller på Sony NWZ-A828KB'n min? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå