Gå til innhold

DnB kan gå konkurs


Robocoop

Anbefalte innlegg

Akkurat som Glitnir har de nå gått ut med tilbud om fastrenteavtale for innskudd. Annonsen stod på forsiden av Aftenposten i går. Og husk hva Spetalen sa på Redaksjon 1:

 

1500 mrd i utlån og 60 mrd i EK, samt masse penger i råtne Baltikum. Hva kan tapene bli når også boligmarkedet går i bakken som følge av NIBOR og LIBOR rentene........................

 

Bare 4% tap/nedskrivning på utlån gir konkurs

 

Ta ut pengene NÅ!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slapp av. Hvis man absolutt skal ha pengene i banken, så er DnB en av de sikreste i hele verden.

 

Norges Bank vil komme med kriseoverføringer, hvis ikke det hjelper vil staten ta over. Aksjonærene vil nok miste kapitalen sin, men 100% sikker på at innskuddene vil reddes som på starten av 90-tallet.

Lenke til kommentar
Har aldri mere enn en månedslønn i banken. Og den er ikke der særlig mange dager heller.

Så det eneste jeg kan miste er lånet mitt isåfall, slipper jeg å betale ned lånet på 600K hvis banken går konkurs?

Eller blir lånet "kjøpt opp" av andre banker da?

Jeg er nok redd for at om banken din går konkurs så slipper du ikke unna å betale lånet ditt.

Konkursboet vil kreve inn pengene, men hvordan dette gjøres i praksis vet jeg ikke. De færreste har vel økonomi til å betale 600k i løpet av 14 dager - særlig om banken din har gått konkurs ;) Regner med løsningen blir at du får låne penger i en annen bank til å betale det du skylder til konkursboet.

Lenke til kommentar

Det blir mange på gjeldsordning i 2009. Folk har ikke forstått alvoret og de tror at Regjeringen kan sette renten ned som de lyster. Men inflasjon høyere enn i utlandet gjør at vi taper konkurransekraft og det gir ledighet. Alle kan ikke jobbe med rare ting i det offentlige der de gjør unødvendige arbeidsoppgaver flere ganger på ulike nivåer (Jfr. Fylkeskommunene......) Norges økonomiske struktur blir som en oljestat i Gulfen etterhvert og det er vel det mange ønsker, for de klarer åpenbart ikke å se lenger enn et par uker fremover

Lenke til kommentar
Slapp av. Hvis man absolutt skal ha pengene i banken, så er DnB en av de sikreste i hele verden.

 

Norges Bank vil komme med kriseoverføringer, hvis ikke det hjelper vil staten ta over. Aksjonærene vil nok miste kapitalen sin, men 100% sikker på at innskuddene vil reddes som på starten av 90-tallet.

det du snakker om er de som eier aksjer i selskapet Dnb?

hva skjer med aksjene dine hvis banken som har vært megler i et aksjekjøp, går konkurs?

f.eks aksjekjøp på "google"-aksjer via skandiabanken

Endret av ThorB
Lenke til kommentar
hva skjer med aksjene dine hvis banken som har vært megler i et aksjekjøp, går konkurs?

f.eks aksjekjøp på "google"-aksjer via skandiabanken

Aksjene er dine, og blir ikke påvirket om megleren går konkurs.

høres rett ut, men hvordan gjøres det i praksis?

jeg som aksjeeier har kun blitt møtt av nettbank-grensesnitt, og har aldri vært i kontakt med en megler.

det jeg er blitt nødt til å gjøre da er å kontakte med en ny megler? er det lett å skifte megler på aksjer forresten?

Endret av ThorB
Lenke til kommentar
Det blir mange på gjeldsordning i 2009. Folk har ikke forstått alvoret og de tror at Regjeringen kan sette renten ned som de lyster. Men inflasjon høyere enn i utlandet gjør at vi taper konkurransekraft og det gir ledighet. Alle kan ikke jobbe med rare ting i det offentlige der de gjør unødvendige arbeidsoppgaver flere ganger på ulike nivåer (Jfr. Fylkeskommunene......) Norges økonomiske struktur blir som en oljestat i Gulfen etterhvert og det er vel det mange ønsker, for de klarer åpenbart ikke å se lenger enn et par uker fremover

Handlet ikke denne tråden om at DnB kunne gå konk? Eller fant du ut at svartmalingen din i førsteinnlegget ikke fikk folk til å bite på, og hoppet videre til neste runde?

 

Du fikk ikke tilliten min, for å si det sånn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...