frisyre Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Hei. Jeg har fått en oppgave på Høgskolen, den lyder som følger: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - # En skriftlig innlevering på 1200 ord. Oppgaven skal bestå av en personprofil over en person som har bidratt på en eller annen vesentlig måte til IT-faget, nålevende eller i fortiden. Profilen skal gi en bakgrunnsintroduksjon, diskutere / analysere vedkommendes bidrag og gi en konkluderende forklaring på hvorfor bidraget er viktig i faglig sammenheng. Denne oppgaven er et individuelt arbeid. Det skal skrives som en vitenskapelig artikkel med korrekt oppførte fotnoter, referanser, osv. En god veiledning i skriving av slike artikler finnes her: http://www.chicagomanualofstyle.org/ Det finnes en rekke andre f.eks. her: http://www.lib.duke.edu/reference/style_manuals.html - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Har ikke akkurat lyst til å skrive om Bill Gates, men en annen interressant person som har gjort noe viktig. Noen forslag og eventuelt hvor jeg kan finne ut noe om personen? Takker for alle svar Endret 9. oktober 2008 av frisyre Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hva med Linus Thorvaldsen da? Eller kanskje en av mange bak de forskjellige programmeringsspråkene? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Larry Ellison må vel være noe av det mest spennende som finnes blant IT-nerdene. Lenke til kommentar
Bombino Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hva med Vint Cerf, «Internetts far»? Uten han (og Bob Kahn) hadde det ikke vært noe Internett! Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Har ikke akkurat lyst til å skrive om Bill Gates, men en annen interressant person som har gjort noe viktig. Noen forslag og eventuelt hvor jeg kan finne ut noe om personen? Mine forslag er John von Neumann eller Alan Turing. Biblioteket er et greit sted å starte. Evt. først innom wikipedia for referanser, så til biblioteket. Lenke til kommentar
jaxawier Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Richard Stallman, startet gnu/hurd på MiT for lenge lenge siden, kan si att uten han hadde ikke unix/linux vart der det er idag.Er vel bare Linus Thorwalds som kan matche den inflytelsen han hatt på linux, men gnu står nå for gnu´s not unix...hur som helst , beklager rotet. (edited nån natt etterpå) Endret 17. oktober 2008 av jaxawier Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hva med Vint Cerf, «Internetts far»? Uten han (og Bob Kahn) hadde det ikke vært noe Internett! Tviler jeg på, da hadde nemlig noen andre funnet det opp, sikkert litt senere da, men det hadde vært funnet opp. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Richard Stallman, startet gnu/hurd på MiT for lenge lenge siden, kan si att uten han hadde ikke unix/linux vart der det er idag.Er vel bare Linus Thorwalds som kan matche den inflytelsen han hatt på linux, men gnu er unix og så.. Er vel nettopp det GNU ikke er. GNU = GNU's Not Unix Linux hadde ikke vært her uten GNU (siden Linux er kompilert med GNU) også opphavet til Linux vs GNU/Linux navnekrangelen. Hvis du vil vite mer om Linus Torvalds og Richard Stallman og hva de gjorde så kan du se dokumentaren Revolution OS. Stallman kommer for øvrig til Oslo i februar. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Kanskje skrive om Jon Bing? Mulig det faller litt utenfor, men jeg tror det i dagens samfunn er mer aktuelt å skrive om personvernforkjempere fremfor "Hvem som oppfant et programmeringsspråk nesten ingen bruker lenger" Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hva med å skrive om Hans Reiser? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Det er jo lett. Charles Babbage eller Alan Turing. ... Eller meg kanskje. Jeg gjør masse stas hele tiden. Lenke til kommentar
jaxawier Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) lordjox: rota der,hva ska jeg si, trett og seint da... Men stallman til oslo ? oj da Ber givetvis om undskyldning. Endret 18. oktober 2008 av jaxawier Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hvorfor ikke velge en person som garantert ingen andre vil velge? Som for eksempel Ada Lovelace? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå