Habitats Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hei Jeg har i lang tid pleid å hatt en FTP server gående hjemme, slik at jeg enkelt kan hente ting hjemmefra når jeg er på skolen, jobb osv. Har brukt programmet BulletProof FTP server. Men nå har skolen blokket alt som heter "ftp://" så jeg kan ikke lenger koble meg til serveren. Alt som omhandler vanlig http fungerer, så jeg lurte på om det er mulig å sette opp en FTP server som HTTP? Så vidt jeg vet vil ikke dette la seg gjøre, men jeg er ikke helt sikker. Eventuelt kan jeg jo sette opp en web server hjemme som HTTP, vil dette være et brukbart alternativ til FTP? Eller har dere andre løsninger til hvordan dette kan fungere? På forhånd takk //hab Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det er ikke noe problem å legge filene tilgjengelig i en webserver. Du bare legger de i en mappestruktur uten index.??? fil, og så vil du få opp liste over filer og kataloger som i FTP. Forskjellen blir at du må legge inn passord for tilgang til mappene slik at du ikke deler filene på webserveren med hele verden. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Ja ok, passord på mapper? Hvordan får jeg dette? Eller hva mener du egentlig. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Passord for mappene settes normalt i kontrollpanelet til serveren. Deretter blir du spurt om brukernavn og passord når du skal liste filer på serveren. Her er en fleksibel løsning som du kan ha hjemmeside eller filer på: http://www.apachefriends.org/en/xampp.html Skal du ha noe enklere helt åpen server så se her: http://www.pablosoftwaresolutions.com/html...web_server.html eller her http://www.pablosoftwaresolutions.com/html...web_server.html Endret 10. oktober 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 men for å kunne laste opp filer må han da scripte noe i php for å få det til.... jeg vil heller anbefale f.eks www.teamviewer.com start opp programmet på serveren din hjemme, skriv ned id og passord så starter du programmet opp på skolen og velger vpn forbindelse. Da vil det se ut som du sitter på samme nettverk som pcen din og du kan nå alle filer. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Teamviewer høres ut som et greit alternativ. Ser ikke ut til at den krever noe ekstra portåpning heller. Når det gjelder filoverføringer med webserver vet jeg dette skulle fungere fint til å hente filer. Noe annet var det ikke spurt om. :-) Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) teamviewer trenger ikke noe portåpning, er helt genialt program. Bruker det mye på jobb. Har jo også filoverføring der. Så da slipper du å bruke ftp gjennom vpn Edit: ser nå han bare spurte etter å hente filer, gikk bare ut i fra han ville laste opp også Endret 11. oktober 2008 av trrunde Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Takker for alle svar Teamveaver hadde jeg aldri hørt om, dette virker veldig genialt. Takker for tips, skal definitivt prøves! Hvordan er det for han som skal hoste? Må han sette opp en server, eller holder det at begge har programmet i gang? edit: Hvilken tilkobling bruker dette egentlig? Da jeg ikke engang kan logge meg på MSN på nettverket (er wireless delen som failer). For å logge inn med Firefox/IE osv så må jeg logge inn gjennom en "Trapeze secrue loging" eller noe. Husker ikke helt. Men jeg tror dette kan by på problemer, eller? Jeg trenger ikke endre noen proxy innstillinger eller noe, fungerer ved å bare bruke "motta innstillinger automatisk". Jeg tror ikke nettverket kjører vanlig proxy, har hvert fall aldri vært borti noe lignende. Endret 13. oktober 2008 av Habitats Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Holder at begge maskiner starter programmet. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Har testet dette litt nå, og det fungerer utmerket! Dette er absolutt er program jeg så gjerne skulle hatt for lenge siden. Nå får jeg bare krysse fingrene å satse på at det fungerer fra skole/jobb også ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå