dekar24k Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Heisann. Har nettopp bygd ny PC med følgende specs: Hovedkort: Asus Rampage Extreme X48 S775 CPU: Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3.00GHz RAM: 4GB Corsair TWIN3X DDR3 1600MHz HDD: Seagate Barracuda 7200.11 1TB Skjermkort: 2 x Sapphire Radeon HD4870 1GB Har nettopp installert Vista Home Premium x64 og alt fungerer strålende, men det er en ting som irriterer meg grenseløst og det er at HDD-led lyser hele tiden og jeg hører at disken konstant jobber. Jeg har prøvd å disable all indexing, scheduled defrag og superfetch, samt disablet Windows Defender og diverse antivirus/tredjepartsprogrammer som kan forårsake disk-access, men til ingen nytte. Når jeg ser på Resource Monitor, så ser jeg at disk-aktiviteten forårsakes av at OS'et skriver til C:\$LogFile (NTFS Volume Log). Den skriver også noe (logg?) til NTUSER.DAT. Er det ikke mulig å disable dette på noen måte? Alle tips og råd mottas med stor takk! Endret 9. oktober 2008 av dekar24k Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Slå av ventemodus & systemgjennoppretting. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Slå av ventemodus & systemgjennoppretting. Har gjort det også, men ventemodus og system restore har vel ingenting med skriving til $LogFile å gjøre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 $LogFile er ikke en vanlig fil. Det er metadata om filsystemet (NTFS). Altså blir den brukt hele tiden. "$LogFile: Contains a list of transaction steps used for NTFS recoverability. Log file size depends on the volume size and can be as large as 4 MB. It is used to restore consistency to NTFS after a system failure." Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 $LogFile er ikke en vanlig fil. Det er metadata om filsystemet (NTFS). Altså blir den brukt hele tiden."$LogFile: Contains a list of transaction steps used for NTFS recoverability. Log file size depends on the volume size and can be as large as 4 MB. It is used to restore consistency to NTFS after a system failure." Ok, men er den kritisk viktig for at systemet skal fungere? Har googlet i evigheter nå og finner mange med samme "problem", men ingen har en løsning. Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Meh... eg trur det er hdd lampa til kabinettet ditt som overeagerre på når hdd arbeider. Den skal jo alltid blinke, siden hdd er alltid i bruk. Hører du hardisken arbeide? vis ikkje så er det jo bare å teipe hdd lampa med svart teip elns. Endret 9. oktober 2008 av Ganam Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det er helt normalt med mye diskaktivitet de første dagene etter innstallering av Vista. Maskinen bygger ny index og korrigerer denne hver gang du endrer noe på maskinens oppsett. Det går over etter 2-3 dager. Vista skriver mye til disk så du må bare vende deg til dette. La den stå på natten over så blir den kanskje raskere ferdig med indexen.. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Meh... eg trur det er hdd lampa til kabinettet ditt som overeagerre på når hdd arbeider.Den skal jo alltid blinke, siden hdd er alltid i bruk. Hører du hardisken arbeide? vis ikkje så er det jo bare å teipe hdd lampa med svart teip elns. Jeg hører disken jobbe ja (som jeg forklarer i første post). Jeg vet jo også at den jobber da jeg skriver i første post hva den jobber med, jeg bare lurer på om det er kritisk for systemet og/eller om det går an å disable den tjenesten. Lenke til kommentar
Nordhausen Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Avinstaller KB938979 Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Avinstaller KB938979 Jeg fant ingen informasjon om den updaten annet enn at den følger med SP1 (som jeg har installert). Tror du den har noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
Nordhausen Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Avinstaller KB938979 Jeg fant ingen informasjon om den updaten annet enn at den følger med SP1 (som jeg har installert). Tror du den har noe med det å gjøre? Microsoft sier lite annet enn at den kb'en er med på å "øke diskytelsen" i Vista. Den har visst en plagsom bakside de ikke nevner noe om kan man vel si Har pløyd igjennom ymse forum og fler har tilsynelatende lykkes å bli kvitt den forferdelige diskaktiviteten ved å avinstallere KB938979. Det funket for meg! Kjør på Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Avinstaller KB938979 Jeg fant ingen informasjon om den updaten annet enn at den følger med SP1 (som jeg har installert). Tror du den har noe med det å gjøre? Microsoft sier lite annet enn at den kb'en er med på å "øke diskytelsen" i Vista. Den har visst en plagsom bakside de ikke nevner noe om kan man vel si Har pløyd igjennom ymse forum og fler har tilsynelatende lykkes å bli kvitt den forferdelige diskaktiviteten ved å avinstallere KB938979. Det funket for meg! Kjør på Takker for tipset. Skal komme med tilbakemelding om det funker/ikke funker! Takk igjen! Edit: Så igjennom listen over updates nå og jeg kan ikke finne KB938979 i listen. Endret 9. oktober 2008 av dekar24k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå