Myagos Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Etter at det ble avslørt at Saera Khan har brukt nærmere 50 000 kroner av våre skattepenger på spåkoner. Skriver Dagbladet at nordmenn bruker rundt 100 millioner kroner i året på dette lureriet. Folk utvikler en form for avhengighet og bruker opp alle pengene sine for at disse skuespillerne skal koke opp en historie som forteller fremtiden dems. Hva synes dere om dette? Kan noe bli gjort for å hindre at folk mister hus og hjem for disse bedragerne? Linken : http://www.kjendis.no/2008/10/09/549703.html Endret 9. oktober 2008 av Myagos Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Er vel ikke noe å hindre, enn at folk bare må ta til vett! Uten noen form for ulovligheter på denne type buisness, er det som å svømme i et stort hav. Når enkelte setter sine penge og hus på alle useriøse henvendelser, så får de like godt bare ha det så godt. Men når hun greia skal bruke skattepengene, blir det for jævlig. Også etterpå sykemelde seg for noe hun SELV gjorde, til og med på andres kapital, er det for jævlig. Se å få ut det trollet fra Regjeringen!!!! Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Er vel ikke noe å hindre, enn at folk bare må ta til vett! Uten noen form for ulovligheter på denne type buisness, er det som å svømme i et stort hav. Når enkelte setter sine penge og hus på alle useriøse henvendelser, så får de like godt bare ha det så godt. Men når hun greia skal bruke skattepengene, blir det for jævlig. Også etterpå sykemelde seg for noe hun SELV gjorde, til og med på andres kapital, er det for jævlig. Se å få ut det trollet fra Regjeringen!!!! Det er synd at det er så lite man kan gjøre bortsett fra å advare disse lettlurte mennskene. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Man ser jo bare de som går på smell etter smell, med disse som lover deg både gule og grønne skoger, hvis du feks, oppgir kontonummeret ditt, "da vinner du et cruise". Er jo helt latterlig at folk kan gå på dette. Skulle jo nærmest tro at de har en hjerne som de hadde på Middelalderen, da når de slo på steiner. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Kanskje jeg skal stoppe å studere og bli en spåmann i steden. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Mye dumme kvinnfolk som ringer inn tenker jeg. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Burde ikke dette være ulovlig? Men jeg tror nesten jeg skal prøve meg litt som spåmann, slenge inn annonse i avisen og skaffe meg et sånt dyrt telefon nr. Hvor vanskelig kan det egentlig være? Det er bare å begynne med noe ala "Er det noen i familien din som har det vondt". Derfra er det bare å spy ut møkk. Får man i tillegg opp nummeret det ringes fra kan man jo lett finne litt info om personen på nettet mens man snakker. Så er det bare å kjøre på med mer møkk mens pengene fosser inn. Å gjemme seg bak det faktum at man er trangsynt blir for dumt. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det fyller tydeligvis et behov, da. Ikke at jeg forstår hvorfor. Folk bry seg vel knapt om hva som fortelles. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Se å få ut det trollet fra Regjeringen!!!! Hvis du tror Saera Khan sitter i Regjeringen så kanskje du skal logge av PCen og åpne en avis... Til temaet, da, så er det litt trist at folk holder på med slikt, men overtro er jo ikke en sjelden sak. Hvor mye penger doneres til trossamfunn i norge på et år? Endret 9. oktober 2008 av Alinoe Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg kan til grader respektere mennesker med religion, men ikke personer som kaster bort bøtteviss av penger på dritt som dette. Kanskje ikke overraskende, men det er et stort flertall av kvinner som bruker slike tjenester. Man kan jo spekulere hvorfor det er slik. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Verden vil bedras! Har selv aldri verken ringt sexlinjer eller spåkoner. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Kanskje ikke overraskende, men det er et stort flertall av kvinner som bruker slike tjenester. Man kan jo spekulere hvorfor det er slik. Menn lar seg lure av andre ting, som internettpoker (regner med at jeg treffer en del mennesker med dette utsagnet) kjøpe gull på wow, høyttalerkabler av gull osv. Kvinner bruker gjennomsnittelige mye mer tid foran TV og i telefonen enn menn, som bruker mer tid foran datamaskinen. Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Menn lar seg lure av andre ting, som internettpoker (regner med at jeg treffer en del mennesker med dette utsagnet) kjøpe gull på wow, høyttalerkabler av gull osv.Kvinner bruker gjennomsnittelige mye mer tid foran TV og i telefonen enn menn, som bruker mer tid foran datamaskinen. Sant det, jeg prøver ikke påpeke et kjønns overlegenhet Kjenner meg igjen i flere av tilfellene du nevnte. Har bare hatt inntrykket at spådom/tarot er et mer "feminint" fenomen. Endret 9. oktober 2008 av Syvertsen Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Mmmmm, høyttalerkabler i gull! Hvitt gull! Vanlig gull er så kitsch! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Menn lar seg lure av andre ting, som internettpoker (regner med at jeg treffer en del mennesker med dette utsagnet) kjøpe gull på wow, høyttalerkabler av gull osv.Kvinner bruker gjennomsnittelige mye mer tid foran TV og i telefonen enn menn, som bruker mer tid foran datamaskinen. Sant det, jeg prøver ikke påpeke et kjønns overlegenhet Kjenner meg igjen i flere av tilfellene du nevnte. Har bare hatt inntrykket at spådom/tarot er et mer "feminint" fenomen. Ja, jeg er fullstendig enig. Det er vel samme grunnen til at horoskoper oftere blir publisert i kvinneblader en i manneblader; uten å generalisere for mye tror jeg ikke slike ting er noe som tiltaler menn til en stor grad. Skal en lure mannfolk til å kjøpe en ubrukelig tjeneste som de tror hjelper dem, må en sikte mer på det materielle. Vi lar oss alle lure i blandt. Hadde ingen latt seg lure, hadde ikke spam, telefonsalg eller tiggere vært et problem i dag. Endret 9. oktober 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå