Murky Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Hei. Jeg har nå sittet å lest rundt omkring på forumet, så jeg har satt opp et utgangspunkt, men det hadde vært top hvis noen av dere som er virkelig oppdatert på hardware kunne tatt en titt og kommet med forslag til endringer innenfor rimelighetens grenser. PCen skal i hovedsak brukes til gaming. Det jeg spiller er WOW, AoC og Warhammer. Det vil nok bli litt first person spilling også. Jeg satser på at en pc til ca 13 - 14k vil være nok til å kjøre de fleste av dagens spill og spill som kommer i nær framtid på max settings. Mulig jeg tar feil her, men påpek gjerne det. Forslaget mitt er en pakke satt opp fra kompletts Gamer Premium-pakker. NZXT HUSH, Black Aluminum Front, 2X Blue LED Fans, Screwless design,(Without PSU) Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775, ATX,Firewire,GbLAN,DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)16 Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz, Socket 775, 6MB, 1333MHz, Boxed w/Fan NorthQ 3580 Water Cooling Kit, Socket 775/754/939/940/AM2 Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL4 2GB Dimm's, E.P.P and DHX EVGA GeForce GTX 280 1GB Superclocked, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 512bit Western Digital Caviar GP 750GB SATA2 16MB IntelliPower Creative SB X-Fi XtremeGamer ,PCI, Retail USB2 multikortleser 3.5" sort for Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, MS COA Label Windows MS MANUALS Win Vista Home Premium MS ROYALTY Vista Home Premium MS Win Vista Home Premium Engelsk Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 8 OEM Vista kompatibel CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD, Musmatte Blå 4/6mm Støtsikker PC-eske STOR World of Warcraft, MMORPG, PC Warhammer Online: Age of Reckoning, PC Garanti 3 år - Sende inn Support Komplett.no - Komplett sin Pris: 13.517,97 Jeg så i en annen tråd at det var bedre å bestille deler for sammensetting selv grunnet svineprisen som komplett tar for å gjøre det. Det er helt greit hvis dere foreslår dele PC, men etter de testene jeg har gjort på oppsett, så får jeg ikke det til å stemme at komplett tar 2k - 4k ekstra bare for at det er en pakkeløsning med sammensettingen og forsikring. Når jeg velger komponenter som løsøre så blir gjerne prisen høyere. Det er noen spørsmål rundt valg av komponeneter jeg lurer litt på. -DUO vs QUAD core. Til spilling og vanlig brukt hva passer best? -Radeon vs Nvidia. Ser at Radeon er rimeligere, men er det bedre? -Maks. databushastighet 1600 MHz vs 1333 MHz, er dette noe jeg trenger bry meg om? -Harddisk, 10000 RPM vs 7200 RPM, er det verdt pengene med 10000 RPM? -CPU Vannavkjøling vs vifte Håper på raskt svar da jeg er veldig keen på bestilling snarest Endret 9. oktober 2008 av Murky Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hei. Jeg har nå sittet å lest rundt omkring på forumet, så jeg har satt opp et utgangspunkt, men det hadde vært top hvis noen av dere som er virkelig oppdatert på hardware kunne tatt en titt og kommet med forslag til endringer innenfor rimelighetens grenser. PCen skal i hovedsak brukes til gaming. Det jeg spiller er WOW, AoC og Warhammer. Det vil nok bli litt first person spilling også. Jeg satser på at en pc til ca 13 - 14k vil være nok til å kjøre de fleste av dagens spill og spill som kommer i nær framtid på max settings. Mulig jeg tar feil her, men påpek gjerne det. Forslaget mitt er en pakke satt opp fra kompletts Gamer Premium-pakker. NZXT HUSH, Black Aluminum Front, 2X Blue LED Fans, Screwless design,(Without PSU) Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775, ATX,Firewire,GbLAN,DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)16 Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz, Socket 775, 6MB, 1333MHz, Boxed w/Fan NorthQ 3580 Water Cooling Kit, Socket 775/754/939/940/AM2 Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL4 2GB Dimm's, E.P.P and DHX EVGA GeForce GTX 280 1GB Superclocked, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 512bit Western Digital Caviar GP 750GB SATA2 16MB IntelliPower Creative SB X-Fi XtremeGamer ,PCI, Retail USB2 multikortleser 3.5" sort for Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A, MS COA Label Windows MS MANUALS Win Vista Home Premium MS ROYALTY Vista Home Premium MS Win Vista Home Premium Engelsk Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 8 OEM Vista kompatibel CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD, Musmatte Blå 4/6mm Støtsikker PC-eske STOR World of Warcraft, MMORPG, PC Warhammer Online: Age of Reckoning, PC Garanti 3 år - Sende inn Support Komplett.no - Komplett sin Pris: 13.517,97 Jeg så i en annen tråd at det var bedre å bestille deler for sammensetting selv grunnet svineprisen som komplett tar for å gjøre det. Det er helt greit hvis dere foreslår dele PC, men etter de testene jeg har gjort på oppsett, så får jeg ikke det til å stemme at komplett tar 2k - 4k ekstra bare for at det er en pakkeløsning med sammensettingen og forsikring. Når jeg velger komponenter som løsøre så blir gjerne prisen høyere. Det er noen spørsmål rundt valg av komponeneter jeg lurer litt på. -DUO vs QUAD core. Til spilling og vanlig brukt hva passer best? -Radeon vs Nvidia. Ser at Radeon er rimeligere, men er det bedre? -Maks. databushastighet 1600 MHz vs 1333 MHz, er dette noe jeg trenger bry meg om? -Harddisk, 10000 RPM vs 7200 RPM, er det verdt pengene med 10000 RPM? -CPU Vannavkjøling vs vifte Håper på raskt svar da jeg er veldig keen på bestilling snarest EVGA GeForce GTX 280 1GB Superclocked, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 512bit noen god drunn til ikke å velge 2gig skjermkort til en billigere pris.... Duo er billigere en quad core... men quad core er mer fremmtidsrettet... Har sett en del delte meninger om "Harddisk, 10000 RPM vs 7200 RPM" men sett at en del mener at det ikke er værdt økningen i pris.. Hvis du ikke skal uberklokke går en kjøler som Dennehelt fint.. men pass på plass i kabinettet siden denne er svært stor, men den er også en av de beste(den beste?) luftkjølerne på markedet OBS det følger ikke med vifte så derfor er det smart og kjøpe noe som denne og sette utenpå.. og for det andre... gjerne skriv om du skal overklokke eller ikke... Denne PC'n tror jeg er en heftig overkill til disse spillene, men men. Det er sikkert meninga Lenke til kommentar
Murky Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Etter å studert diverse andre poster på forumet, så har jeg satt opp et annet oppsett, som jeg tror kanskje er litt bedre. Handlevogn: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=84459 Som Gernia sier i posten ovenfor, så er det muligens overkill for de spillene jeg spiller, men er det litt av morroa med å kjøpe seg ny PC? Ved dette oppsettet er det bare et par usikkerhetspunkter. - Duger hovedkortet? ASUS P5Q PRO - Er det overkill med vifter på RAM? - Prosessor: Klarer ikke helt å bestemme meg for DUO eller QUAD. - CPU kjøling. NorthQ NQ-3580 Siberian Tiger sies å være stille og bra, men er det kanskje like greit med en vifte istedet. Finnes mange stille vifter. En annen ting er at jeg ikke er sikker på om denne vannkjølings greia passer inne i kabinettet jeg har satt opp. EDIT: Burde kanskje nevna at jeg ikke ser for meg at jeg kommer til å drive med for mye overklokking. Endret 10. oktober 2008 av Murky Lenke til kommentar
nobb Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 tror jeg ville valgt quad, selvom den beste duoen er ekstremt god(?) ville også hatt 2 skjermkort, er litt mye penger 13 å kun ha dataen i 2-3 år når du kan sikkert ha den i minst 5+ om du har ekstra skjermkort, ellers irket alt bra for min del Lenke til kommentar
Murky Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Når du sier 2 skjermkort, så mener du som 2 fysiske skjermkort, SLI eller Crossfire eller hva det nå heter? Du mener da at Sapphire Radeon HD 4870 X2 ikke duger i lengden? Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Sapphire HD 4870x2 holder det, beste skjermkortet ute nå, og hvis det blir dårlig om noen år, putt på et til, ellr skift, så enkelt er det Lenke til kommentar
Tim Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 SLI er for Geforce, Crossfire er for ATI kort. Det betyr at man har 2 skjermkort på samme maskinen og man kan oppne ganske mye bedre ytelse i de fleste spill Mvh Tim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå